مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از افزایش ۳۰ درصدی حادثه ناشی از خرابی آسانسور در این شهرستان خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی حادثه ناشی از خرابی آسانسور در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرخ زاده مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: پارسال هزار و ۱۵۰ مورد نجات از حادثه آسانسور در شیراز داشتیم که این آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از 200 مورد بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.


وی افزود: نظارت بر بررسی وضعیت آسانسور‌ها در شیراز از وظایف اداره کل استاندارد فارس است.


رهنما مدیر کل استاندارد فارس بیان کرد: از سال ۱۳۸۷ به بعد با توافقی که با شهرداری شیراز انجام شده یکی از شرایط صدور پایان کار برای ساختمان‌ها، تاییدیه استاندارد آسانسورهایی است که در ساختمان‌ها نصب شده است.


وی با بیان اینکه آسانسورهایی که توسط شرکت های غیرمجاز نصب می‌شوند و همچنین آسانسورهایی که قبل از سال ۱۳۸۰ در ساختمان های قدیمی نصب شده اند، بدون نشان استاندارد هستند که مالکان این ساختمان‌ها باید با مراجعه به اداره کل استاندارد فارس نسبت به استاندارد سازی آن‌ها اقدام کنند، اظهار داشت: در غیر این صورت عواقب هرگونه حوادث ناشی از خرابی و یا سقوط این آسانسور‌ها برعهد مالک ساختمان است.


رهنما با اشاره به این که تاییدیه استاندارد یرای آسانسور‌ها یک ساله است، گفت: آسانسورهایی که در مکان های پر رفت و آمد قرار دارند هر ماه باید مورد بررسی قرار گیرند، اما سایر آسانسورها هر 6 ماه نیاز به بررسی دارند.


وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند از نصاب و تعمیرکاران دارای مجوز برای نصب و یا تعمیرات آسانسور ساختمان های خود استفاده کنند.


رهنما افزود: نصب کنندگان آسانسور‌ها هم نباید بعد از نصب، آسانسور را ر‌ها کنند و بازدید از آن‌ها نداشته باشند.


مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: بازدید از آسانسور‌ها در مکان های عمومی و دولتی توسط کارشناسان استاندارد مانعی ندارد اما املاک خصوصی باید با مجوز قضایی صورت گیرد.
انتهای پیام/ر


افزایش تلفات ناشی از حادثه آسانسور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار