مناف یحیی‌پور گفت: استقبال تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب بازی از جشنواره ملی اسباب‌بازی در سال جاری خوب بود.

حضور 90 غرفه در جشنواره ملی اسباب بازیمناف یحیی‌پور دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این جشنواره گفت: امسال سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فكری کودکان و نوجوانان به مدت پنج روز برگزار می‌شود. استقبال تولیدکنندگان و واردکنندگان از این جشنواره خوب بود و 90 غرفه در این جشنواره حاضر شدند. این میزان حضور در دو دوره گذشته کمتر بود.

وی افزود: در بخش نمایشگاهی جشنواره ملی اسباب‌بازی کودک و نوجوان، تولید‌کننده‌ها و واردکننده‌ها حضور دارند. برخی از اسباب‌بازی‌های عرضه شده توسط آنها با محیط سازگار هستند برخی فکری یا آموزشی است. در این جشنواره غرفه مشاوره را ایجاد کردیم. این غرفه به خانواده‌ها درباره انتخاب اسباب‌بازی برای کودکانشان مشورت می‌دهد. در بخش علمی این جشنواره کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و اختصاصی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی کودک و نوجوان در خصوص حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شرکت‌کنندگان در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره ملی اسباب‌بازی در چند جنبه سعی می‌کند از تولیدکننده و واردکننده‌ای, که در این رویداد حضور یافته است, حمایت کند. در وهله اول با ارزیابی تخصصی اسباب‌بازی‌ها یک حمایتی را که هر چند اندک است از تولیدکننده این عرصه می‌کند و سبب شناخته شدن آن می‌شود. جشنواره از سوی دیگر فرصتی برای تعامل میان تولیدکننده, طراح و سرمایه‌گذار و نشست‌هایی است که طراحی شده و با حضور سرمایه‌گذار, تولیدکننده و مسئولین دولتی و عمومی برگزار می‌شود.

یحیی‌پور ادامه داد: طراحان در نشست‌های علمی جشنواره ملی اسباب‌بازی طرح های خود را به مدت پنج دقیقه بیان می‌کنند. دستگاه‌های حمایتی هم در این نشست‌ها نوع حمایت خود را می‌گویند. در نهایت سرمایه‌گذاران عرصه اسباب‌بازی با طراحان این بخش آشنا می‌شوند. نشست‌های علمی ما برای بالا بردن توان تخصصی و علمی طراحان برگزار می‌شود تا مشکلات این بخش شناسایی و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش بازی‌های ایرانی را در سال دوم نمایشگاه ملی اسباب‌بازی به این نمایشگاه اضافه کردیم. امسال غرفه محله اسباب‌بازی‌ها را دایر کردیم. تعدادی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این غرفه آمدند و در تولید عروسک‌های محلی تلاش می‌کنند. در این غرفه برای کودکان و والدینشان مشاوره علمی گذاشتیم  و تولیدات جدیدمان را در زمینه اسباب‌بازی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار