پرونده فرار مالیاتی ۱۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریالی یک شرکت بازرگانی در یکی از شهرستان‌های غرب مازندران کشف شد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در راستای مقابله با فرار مالیاتی و برخورد با مخلان نظام اقتصادی در پی کسب خبری مبنی بر بدهکاری و فرار مالیاتی مدیر عامل یک شرکت بازرگانی در غرب استان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران و کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.


وی افزود: کارشناسان پلیس آگاهی با همکاری کارشناسان حقوقی اداره امور مالیاتی شهرستان مربوطه با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی دریافتند، متهم به فرار مالیاتی که در حوزه صادرات و واردات کالا فعالیت داشته، جزء بدهکاران مالیاتی است.


فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره هماهنگی‌های قضائی لازم از دستگیری متهم خبر داد و گفت: در بازجویی‌های فنی پلیس از متهم و همچنین کنترل اسناد مالی و قرارداد‌های مربوط به اجناس مشخص شد، متهم بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال بدهی مالیاتی دارد که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضائی تحویل شد.


سردار میرفیضی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی و افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد، افزود: با پرداخت به موقع مالیات توسعه و رشد اقتصادی در سایه افزایش تولیدات ناخالص داخلی و کاهش نرخ بیکاری میسر خواهد شد.


وی گفت: بدون تردید مالیات و نظام مالیاتی نقش موثری در روند توسعه کشور دارد و فرار مالیاتی موضوعی جز مقابله با توسعه و پیشرفت کشور نیست.


انتهای پیام/آ


کشف پرونده فرار مالیاتی ۱۸ میلیاردی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.