باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

وجود ۸۰۰ مدرسه ناایمن در پایتخت/ نبود فضای مناسب آموزشی‌ به دلیل تراکم بالا در استان تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از وجود 800 مدرسه ناایمن با قدمت بالای 40 سال در پایتخت خبر داد.

800 مدرسه ناایمن‌ در تهران / نبود فضای مناسب آموزشی‌ به دلیل تراکم بالا در استان تهرانعباس باقری‌ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر در شهر تهران تعداد آموزگاران‌ کمتر از نیاز واقعی است و خوشبختانه‌ تعداد زیادی‌ درخواست‌ از شهرستان‌های سراسر کشور برای انتقالی‌ به تهران داریم و این موارد بخشی از نیازهای‌ ما را در راستای کمبود‌ نیرو‌ را جبران می‌کند.

وی‌ بیان کرد: یکی از درخواست‌های‌ معلمان‌ انتقالی‌ آنها‌ به مناطق شمالی شهر تهران‌ است و همین مسئله‌ باعث‌ ایجاد یک تعادل‌ در زمینه‌ توزیع نیروی انسانی‌ و معلمان‌ در مدارس شهر تهران‌ می‌شود.

برای آغاز سال تحصیلی جدید‌ با مشکلی روبرو نیستیم‌

باقری‌ عنوان کرد: فضای آموزشی‌ تهران به طور کلی مناسب نبوده اما برای آغاز سال تحصیلی جدید‌ با مشکل خاصی‌ روبرو نیستیم‌، متأسفانه باید بگویم‌ که تهران کمترین‌ فضای آموزشی را نسبت به سایر استان‌ها به دلیل تراکم زیاد و نبود زمین خالی دارد و میانگین‌ دانش‌آموزان در کلاس‌های درس‌ 30.6 است که باید‌ این عدد به کمتر از 30 برسد‌.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی با قدمت بالای 40 سال در سطح شهر تهران‌ وجود دارد، افزود: برخی از ساختمان‌های مدارس‌ عمری 80 ساله‌ دارند‌ که به طور کلی‌ در سطح استان تهران 800 مدرسه‌ بالای 40 سال وجود دارد که همه آنها باید تخریب‌ و بازسازی‌ شود.

وی یادآور شد: برخی از مسئولان و نمایندگان مناطق خاصی از تهران را می‌بینند و به این 800 مدرسه قدیمی‌ و ناایمن‌ هیچ توجهی ندارند‌.

 مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با تمام مشکلات‌ مدیران مدارس‌ تمام تلاش خود را کرده تا فضای آموزشی برای تحصیلی‌ جدید آماده پذیرایی از دانش‌آموزان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار