سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احتمال ورود قوه قضائیه به موضوع تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات از امکان ورود قوه قضائیه به موضوع تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور خبر داد.

یعلیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در دستور کار وزارت علوم و تحقیقات است، گفت: وزارت علوم باید در این تصمیم خود تجدیدنظر کند تا برای مجموعه‌های آموزشی بحران‌ مصنوعی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای این دانشگاه می‌شود، ادامه داد: این تصمیم باعث شده که برخی از نمایندگان درخواست اعمال ماده 236 یعنی ورود قوه قضائیه به موضوع را داشته باشند. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: این هفته در جلسات کمیسیون حتما این درخواست نمایندگان را مطرح و بررسی می‌کنیم.

گفتنی است، چندی پیش (23 تیر ماه 96) 20 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی کم و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم با احترام

نظر به التهابات به وجود آمده در جامعه به ویژه جامعه علمی و نخبگان در خصوص تصمیم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور و گسترش شایعات مختلف مثل زد و بندهای مالی پشت صحنه این تصمیم و همچنین مراجعات متعدد برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه مذکور، ما امضاکنندگان تقاضای اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس را برای بررسی کم و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم داریم. »

ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار