استاندار آذربایجان شرقی ؛

شهر خامنه می‌تواند از محورهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهر خامنه به‌عنوان زادگاه پدری رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند یکی از محورهای گردشگری در رویداد تبریز ۲۰۱۸ باشد.

شهر خامنه می‌تواند از محورهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده  استاندارآذربایجان شرقی،در آیین افتتاح چهار طرح عمران شهری در شهر خامنه از توابع شهرستان شبستر افزود : تحقق این امر نیازمند ایجاد مراکز اقامتی، خدماتی و تفریحی با مشارکت بخش خصوصی است .

وی با اشاره به شناسایی خانه پدری رهبر انقلاب در شهر خامنه و تدوین طرح احیای آن به‌عنوان یک جاذبه گردشگری، گفت: شهر خامنه به عنوان زادگاه پدری مقام معظم رهبری ظرفیت جذب گردشگران رویداد تبریز ۲۰۱۸ را دارد و امیدواریم به زودی شاهد اجرای طرح احیای املاک پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه بعد از تأیید دفتر رهبری باشیم.


وی افزود: همچنین امیدواریم تا دی ماه امسال و آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ شاهد اجرای طرح ساماندهی محوطه درختان چنار و احداث پارک چنار در این شهر باشیم.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان شبستر گفت: شهر خامنه گزینه خوبی برای احداث این مجموعه است که باید شهرداری و شورای شهر درخصوص تأمین زمین مناسب همکاری کنند و استانداری نیز از محل اعتبارات استانی بخشی از هزینه احداث این مجموعه را تأمین خواهد کرد.


استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تصویب فاینانس طرح آب‌رسانی از رود ارس به دشت شبستر و تبریز در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران و خیران شهرستان شبستر، نرخ بیکاری در این شهرستان که پائین‌ترین نرخ بیکاری در استان است به زودی به صفر برسد.


جبارزاده در سفر به شهر خامنه، چهار طرح عمرانی و خدماتی شهری را افتتاح کرد.شهر خامنه می‌تواند از محورهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ باشد.


این طرح‌ها شامل ساختمان تالار شهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، ساختمان شهرداری و شورای شهر خامنه با اعتبار ۵ میلیارد ریال و فاز دوم خیابان شهدای مدافع حرم با هزینه دو میلیارد ریال بود.


همچنین یک باب مدرسه شش کلاسه با زیربنای ۹۵۴ مترمربع که با مشارکت خیر مدرسه‌ساز مهندس قدم‌لی‌زاده و با صرف اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال در شهر شبستر احداث شده است با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.


استاندار آذربایجان شرقی همچنین از موزه هدایا در شهر خامنه بازدید و نمایشگاه صنایع دستی این شهر را افتتاح کرد.

انتهای پیام/خ

 احیای خانه پدری رهبر انقلاب در شهر خامنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.