کواکبیان در اخطار قانون اساسی:

نمایندگان باید در مورد گزارش علل ممانعت از برگزاری سخنرانی مطهری صحبت می‌کردند

نماینده مرم تهران گفت: طبق آیین نامه مجلس 6 نفر از نمایندگان باید در مورد ممانعت از برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد صحبت می‌کردند.

نمایندگان باید در مورد گزارش علل ممانعت از برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد صحبت می‌کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران طی اخطار قانون اساسی خطاب به اعضای هیأت رئیسه مجلس، گفت: اعضای هیأت رئیسه سوگند یاد کردند که به آیین نامه داخلی مجلس وفادار باشند در حالی که طبق آیین‌نامه باید 6 نفر از نمایندگان به قید قرعه و به میزان 15 دقیقه درباره گزارش کمیسیون شوراها در مورد علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری در مشهد صحبت می‌کردند اما این اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: اگر این گزارش فایده نداشت چرا رئیس مجلس دستور تهیه آن را داد؟ بودجه زیادی برای تهیه این گزارش صرف شده است اما فقط در صحن علنی خوانده شد، جالب است وزارت کشور و استاندار مقصر اعلام نشدند و تبرئه شدند و هیأت می‌گوید دادستان هم در صلاحیت ما نیست و برای من تعجب است که مجلس قرار است در کجا در رأس امور باشد؟

وی بیان داشت: این گزارش تهیه شده است و می‌گویید که در صلاحیت ما نیست که آقای دادستان مقصر است یا خیر؛ من می خواهم بگویم که آقای مطهری احتمالا خود شما مقصرید که رفتید سخنرانی کنید و یا دعوت‌کنندگان مقصر هستند؟

کواکبیان یادآور شد: در انتخابات مجلس تهران هم در مسجد جامع ابوذر گاز اشک‌آور پخش شد اما وزارت کشور گفت احتمالا از سوی خود کاندیدا بوده است، گاز اشک‌آورم کجا بود؟

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: نتیجه این گزارش باید این باشد که هیچ نیرویی به صورت خود سر در هیچ اجتماع قانونی حق بر هم زدن آن را نداشته باشد.

علی مطهری نائب رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: این گزارش خنثی نبود و صریحا در آن آمده که دادستان مشهد قصور و کوتاهی کرده و استاندار هم باید شورای تأمین را تشکیل می‌داد و پیگیری آن اگر لازم باشد با قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس صرفا باید گزارش کمیسیون شوراها در این باره قرائت می‌شد و اخطار شما به اینکه 6 نفر از نمایندگان باید صحبت می‌کردند وارد نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار