کاروان اتوبوس‌های حامل تروریست‌های داعش و خانواده های آنها به شرق سوریه رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان اتوبوس‌های حامل تروریست‌های گروه تکفیری - صهیونیستی داعش  و خانواده های آنها که منطقه قلمون غربی را ترک کرده بود، به شرق سوریه رسید. 
 
 حدود هفتصد نفر از عناصر گروه تروریستی داعش و خانواده‌های آنها دیروز (دوشنبه) پس از نبرد ده روزه، مواضعشان در منطقه قلمون را به مقصد شرق سوریه ترک کردند. 
 
ده ها دستگاه اتوبوس و یازده آمبولانس که هلال احمر سوریه آنها را فرستاده بود، صبح دیروز وارد منطقه قلمون شدند. حدود ساعت شش بعد از ظهر دیروز نیز آمبولانس ها، 25 نفر از افراد زخمی را به بیمارستان‌های اطراف منتقل کردند و آنها را پس از مداوای سریع به محله تخلیه تروریست‌ها بازگرداندند، اما عناصر داعش حاضر نشدند سوار اتوبوس ها شوند.
 
با فرارسیدن شامگاه دوشنبه، اتوبوس‌های حامل تروریست های داعش و خانواده های آنها تحت اسکورتِ نیروهای حزب الله، عازم منطقه دیرالزور، آخرین منطقه تحت کنترل افراطی‌ها در سوریه شدند. با وجود این، عناصر داعش پیش از تخلیه محل، هر آنچه را که باقی مانده بود، سوازندند. 
 
این نخستین بار است که داعش بر اساس توافق صورت گرفته با دولت سوریه، یکی از مناطق تحت کنترل خود را در این کشور تخلیه می‌کند. 

نیروهای حزب الله و ارتش سوریه، ده روز پیش، عملیات گسترده‌ای علیه داعش در منطقه قلمون، واقع در امتداد مرزهای لبنان و سوریه، آغاز کردند. به دنبال پیشروی های اخیر علیه داعش، نیروهای این گروه تروریستی در قلمون تسلیم شدند، مشروط بر اینکه به منطقه بوکمال در دیرالزور سوریه منتقل شوند. 
 
انتهای پیام/

 

انتقال عناصر داعش از قلمون به دیرالزور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر داعش جنایتکااااررررر
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ترابی
۲۱:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید خدمت برادران حزب الله چرا داعشیها سوار ماشین شدن همه داعشیها را در اختیار نگرفتن بردن جای دیگری را خراب کنند
آخرین اخبار