دومین مدرسه طبیعت در شیراز و پنجاه و سومین مدرسه در کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت در شیراز گفت: درحال حاضر ۵۳ مدرسه با کمترین میزان حمایت دولت در کشور راه اندازی شده که ۶، ۵ درخواست دیگر نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: در گذشته دوره‌های آموزشی هر ۳ ماه یکبار برگزار می‌شد، اما امروز به ۲، ۵ روز رسیده و برای هر ۵ کودک یک تسهیل گر فعالیت می‌کند.


درویش با بیان اینکه مدرسه طبیعت می‌تواند در آینده اشتغال ۱ میلیون نفری به همراه داشته باشد، تصریح کرد:با پیش بینی‌های انجام شده این توان در مدارس طبیعت وجود دارد که در آینده اشتغال ۱ میلیون نفر را با کمترین هزینه ایجاد کنند.


مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظ از محیط زیست ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با تعدادی از بانک‌های کشور به زودی طرح محیط بانک آغاز می‌شود و تسهیلات با سود پایین در اختیار مسئولان مدارس طبیعت قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه انتقال آب از مکان جغرافیایی به مکانی دیگر یک نوع بی اخلاقی است، اضافه کرد: برخی اصول اخلاقی محیط زیست در حال از بین رفتن بوده، و در این میان باید به انتقال آب، و سدسازی‌های افراطی اشاره کرد که باعث از بین رفت محیط زیست طبیعی می‌شود.


انتهای پیام/ت


بهره برداری از مدرسه طبیعت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار