مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه اصفهان گفت: حاشیه‌نشینی در اصفهان تغییر ماهیت داده و با همان مشخصاتی فرهنگی تهران و مشهد تبدیل به یک معضل جدی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قنبری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را فقط در درون جامعه دانشگاهی نمی‌بینیم و مأموریت بررسی آسیب‌های اجتماعی استان نیز به دانشگاه اصفهان سپرده شده است و از همین رو کانون آسیب‌های اجتماعی استان را راه‌اندازی کردیم.

وی معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان را جز سه معاونت فرهنگی پرکار دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: کانون قرآن و عترت در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و اعضا هیأت‌علمی فعال است، که دانشجویان نیز در مسابقات موفق بودند، همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان یکی از دستگاه‌های برتر تقویت حجاب و عفاف بوده است.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه اصفهان ادامه داد: آرامش و ثباتی که برنامه‌های معاونت فرهنگی در این 4 سال داشته است زبانزد همه بوده است، این آرامش و ثباتی که در دانشگاه، باعث شده دانشگاه اصفهان یکی از 5 دانشگاه برتر علمی باشد، در پی ثبات فرهنگی، پیشرفت علمی هم حاصل شده است.

وی با اشاره به گزارش‌های رسمی کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: گزارش‌های رسمی که در کشور وجود دارد نشان می‌دهد اصفهان به لحاظ سرمایه اجتماعی در رتبه آخر است و این‌ یک وضعیت ناپایدار و شکننده است و نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام جدی دارد، که رهبری نیز خودشان ستاد رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی را تشکیل دادند.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه اصفهان وضعیت اصفهان در آسیب‌های اجتماعی را اسفناک توصیف کرد و گفت: مأموریتی که به استان اصفهان سپرده‌اند یک کار تحقیقاتی است، برخی کارشناسان و متخصصین استان نیز پژوهش‌هایی در خصوص وضعیت آب استان داشتند.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در اصفهان یادآور شد: حاشیه‌نشینی در اصفهان تغییر ماهیت داده و با همان مشخصات فرهنگی تهران و مشهد تبدیل به یک معضل جدی شده است، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در داخل دانشگاه بحث استاد مشاور فرهنگی را احیا کردیم که وظیفه‌اش این است به دانشجویانی که در حوزه فرهنگی مشکل و یا دغدغه دارند مشاوره دهند و هر دانشجویی تحت مشاوره یک استاد مشاور قرار می‌گیرد.

قنبری استمرار پیگیری حل مشکل آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و عنوان کرد: پایان‌نامه‌ها را به سمت پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها سوق می‌دهیم، باید مشخص شود استفاده از فضای مجازی در دانشگاه چه اثراتی داشته است، کانون اتاق فکر شورای فرهنگی دانشگاه بحث آسیب‌های اجتماعی را دغدغه خود دارد هم چنان‌که مسأله آب و محیط‌زیست در دستور کار قرار دارد.

وی راه‌اندازی یک مجتمع فرهنگی تمام‌عیار به شکل و شمایل کوی دانشگاه تهران را از اهداف معاونت فرهنگی دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشجو می‌تواند کلیه نیازهای خود را مانند سینما و تئاتر و... از همین‌جا تأمین کند.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه اصفهان در پایان مطرح کرد: سالانه بیش از 30 کارگاه مهارت‌آموزی در مرکز مشاوره دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، سرمایه اجتماعی شاخص‌هایی از جمله اعتماد اجتماعی دارد، اعتماد اجتماعی مردم اصفهان به 5 درصد رسیده است، مشارکت، آگاهی نیز از جمله شاخص‌های  دیگر سرمایه اجتماعی است.

 

انتهای پیام/م 

رتبه آخر استان در حوزه سرمایه اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
همینه دگه