معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: هیچ کدام از دانش آموزان در اتوبوس حادثه دیده کمربند ایمنی نبسته بودند که این خود در افزایش صدمات دانش آموزان تأثیر داشته است.

هیچ یک از دانش آموزان کمربند ایمنی نبسته بودند/ لزوم فرهنگ سازی ایمنی در صدا وسیمابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد تقی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها در جلسه بررسی سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در محور شیراز به داراب اظهار کرد: طبق روال عادی، جلسۀ کمیسیون ایمنی راه‌ها باید سه هفته دیگر برگزار می‌شد، اما با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم بررسی سریع حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان، این جلسه صبح امروز و با حضور نمایندگان ۱۶ ارگان مرتبط برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی ایمنی را باید جدی بگیریم، افزود: راننده کمربندایمنی خود را بسته بود و در این حادثه سالم مانده اما بقیه مسافران به دلیل نبستن کمربند به اطراف پرتاب شده و تعدادی از آنها جان باخته اند.

تقی زاده تصریح کرد: یکی از مصوبات این جلسه این بود که صداو سیما محصولات فرهنگی را تهیه و بدون دریافت هزینه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: مصوبه بعدی مربوط به آموزش و پرورش است که باید در تمامی مفاد درسی به مقوله ایمنی در جاده‌ها توجه جدی کند.

وی در خاتمه یادآور شد: بحث انتقال اردوهای دانش آموزی از جاده به ریل نیز موضوع دیگری است که مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم با بهبود زیرساخت‌ها امکان نهایی شدن این انتقال فراهم شود.

 انتهای پیام/

ساخت تیزرهای رایگان برای افزایش ایمنی در جاده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار