معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: خیران مبلغ 650 میلیارد تومان در 5 ماهه ابتدای امسال،به کمیته امداد کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری امروز (دوشنبه) اظهار کرد: این حوزه در واقع مسئولیت سازماندهی مردم در پروسه محرومیت زدایی، همچنین ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه به عهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با 10 میلیون خانوار ایرانی در قالب پرداخت صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین، گوشت قربانی، زکات، امداد اول و سایر شبکه های نیکوکاری در ارتباط هستیم.

ذوالفقاری بیان کرد: خیران مبلغ 650 میلیارد تومان طی 5 ماهه ابتدای امسال،  به کمیته امداد کمک کرده اند که  شاهد رشد 48 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بودیم.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه تلاش ما این است که به تدریج با 10 میلیون مشترک دیگر هم ارتباط برقرار کنیم، عنوان کرد: یکی از ماموریت های کمیته امداد، الکترونیکی کردن خدمات خیران است، زیرا می تواند سرعت انتقال پول از خیر به نیازمند را افزایش و هزینه ها را کاهش دهد و موجب افزایش سرعت دسترسی به کمک ها و ارتقای امنیت شود.

وی افزود: یکی از راهبردهایی کمیته امداد  این است که در حوزه های مختلف از جمله مسکن، اشتغال، درمان و غیره در استان های دیگر تبادل تجربیات کند.

ذوالفقاری بیان کرد: کمیته امداد به دنبال خدمت رسانی بهینه به مددجویان است، زیرا ممکن است در یک منطقه نیازمندی از حمایت چند موسسه خیریه برخوردار شود و نیازمند دیگری به دلیل سکونت در یک منطقه محروم از این حمایت ها محروم باشد.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه مردم در 5 ماه امسال کمک های خود را به کمیته امداد در سه بخش از جمله کمک های نقدی، کالا و خدمات ارائه کرده اند، افزود: مشارکت در صدقه پیامکی از دیگر طرح های کمیته امداد است که با عنوان امداد اول به دنبال جایگزینی صدقات پیامکی به جای قلک های صدقات خانگی هستیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد همچنین به دنبال ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه از جمله در میان صنعتگران و تولید کنندگان است، بدین صورت که یکی از طرح های امروز ما با صنعتگران این است که در معرفی تولیدات خود کمک به نیازمندان لحاظ شود، چرا که مردم از محصولاتی که با هدف خیرخواهانه به فروش می رسد استقبال بیشتری می کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: پیشنهاد دادیم کارخانجات هم در کنار خود یک واحد صنعتی خیریه ایجاد کنند تا واجدان شرایط بتوانند از خدمات این خیریه ها استفاده کنند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: هدایت کمک های مردمی از خیرات مصرفی به سمت خیرات ماندگار یکی از اهداف ما است، به طور مثال پخت غذا با نیت خیریه خوب است، اما سرمایه گذاری در بخش اشتغال واجب تر است، بنابراین حضور خیران در حوزه اشتغال، مسکن، سلامت و آموزش از اولویت های ما است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 53 میلیارد تومان در حوزه جشن عاطفه ها درآمد داشته ایم و امسال نیز این کار در دو مرحله از جمله مرحله اول با کمک موسسات خیریه و مرحله دوم با کمک آموزش و پرورش برگزار می شود.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: هدف ما از برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس کاهش سن خیران و آشنایی دانش آموزان با فلسفه نیکوکاری است و در واقع جشن عاطفه ها به توانمند سازی فکری خانواده های نیازمندان کمک می‌کند تا آن ها گمان نکنند که کم دست بودن دلیلی برای محرومیت از تحصیل برای فرزندان آنها است.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد اذعان کرد: برای ایجاد پایگاه های جشن عاطفه ها شاخصی را به استان ها داده ایم و با خیریه ها نیز هماهنگ شده است تا با صلاحدید خود تعداد پایگاه ها را در شهر خود کم یا زیاد کنند.

وی گفت: در طرح اکرام ایتام، کودک فاقد حامی نداریم و طرح همسفره نیز یک طرح حمایت غذایی است که خیران مشارکت خوبی در آن داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار