مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)؛

افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تُن در سال

مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، ظرفیت تولید کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه را ۸۰۰ هزار تن در سال اعلام و گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تُن در سالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیروس محمدزاده مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ،در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، احداث پروژه های الویت دار و زیربنایی کشور، آموزش و تربیت نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی و بروز رسانی تجهیزات را از اهم اهداف و ماموریت های این قرارگاه اعلام کرد.

وی افزود: موسسه عاشورا یکی از موسسات قدیمی و با سابقه قرارگاه خاتم الانبیا در شمالغرب کشور است که تاکنون نزدیک ۱۳۰ پروژه عمرانی انجام داده، که پروژه سد سبلان،.

وی با اشاره به اینکه موسسه عاشورا در دو گرایش صنعتی و راه باند فعالیت دارد، گفت: در حال حاضر این موسسه در حال اجرای ۹ پروژه در استانهای آذربایجان‌شرقی، قزوین، اردبیل و زنجان است که پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه یکی از این پروژه هاست که با تلاش های شبانه روزی همکارانمان در موسسه عاشورا از ۱۲ شهریور ماه بصورت رسمی آغاز بکار کرده است.

وی ظرفیت تولید کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه را ۸۰۰ هزار تن در سال اعلام و اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و انرژی مصرفی این کارخانه از ذخایر خدادادی و گاز طبیعی است.

مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، با اشاره به نقش صنعت فولاد در توسعه کشور گفت: چرخه فولادی کشور از سه واحد احیاء، ذوب و نورد تشکیل شده است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه مشغول فعالیت هستند.

سیروس محمدزاده،  در خاتمه محرومیت زدایی را اصلی ترین رسالت قرارگاه خاتم الانبیا و موسسات وابسته به آن بیان کرد و افزود: این قرارگاه نزدیک ۶۵۰ میلیون تومان برای پروژه های محرومیت زدایی در سال گذشته هزینه کرده است.

طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان یکی از طرح های هشتگانه طراحی و با تکمیل چرخه تولید واحدهای ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۷۱۱ هزار تن بیلت در سال خوراک مورد نیاز واحد نورد شرکت فولاد آذربایجان را تامین خواهد نمود.

انتهای پیام/خ

محرومیت زدایی اصلی ترین رسالت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.