رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از کارگروه‌های مهم «طرح مهر» کارگروه نظارت و ارزیابی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب‌الله عسگری  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از کارگروه‌های مهم پروژه مهر کارگروه نظارت و ارزیابی است.

وی افزود: طبق دستورالعملی که امسال به دست ما رسید و «پروژه مهر» به استان‌ها تفویض شد، سبب شد که بر اساس بررسی‌ها، تجربیات سال‌های قبل و آسیب‌شناسی‌ها در نحوه کار تغییراتی داده شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در ابتدا رئیس اداره ارزیابی و عملکرد به عنوان دبیر پروژه مهر انتخاب شد، سپس 24 محور تعریف و 47 شاخص مشخص شد که هر شاخص نشان‌دهنده میزان، روند و پیشرفت کار در ارتباط با این پروژه است.

وی عنوان کرد: بسیاری از این شاخص‌ها مثل میزان در ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سنا در اداره کل قابل رصد هستند اما تعدادی دیگر از طریق ادارات مناطق و نواحی با حضور گروه‌های بازرسی در ادارات و پس از آن گروه‌های راستی‌آزمایی در مدارس رصد می‌شوند.

عسگری تصریح کرد: ادارات به چهار دسته تقسیم شده، دسته اول شامل 6 ناحیه و 5 اداره از مجموعه 41 اداره آموزش و پرورش، دسته‌های بعدی سه بسته ده‌تایی برخوردار، نیمه برخوردار و محروم هستند.

وی درباره ارزیابی دسته‌ها گفت: هر سه دسته به صورت جداگانه مقایسه می‌شود و بعد از برسی مستندات رتبه‌بندی شده و به رتبه‌های برتر جوایز نقدی و تقدیرنامه تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ارزیابی در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول از 10 شهریور تا امروز بود و مرحله دوم از 2 شهریور تا 15 مهر ادامه دارد و بعد از آن جمع‌بندی لازم صورت خواهد گرفت.

وی به برخی از جلسات کارگروه اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات تخصصی در اداره کل آموزش و پرورش، جلسات رابطین، جلسات ابلاغ مطالب توجیهی، جلسات مربوط به اعضای کارگروه و بازرسان و جلسات تدوین شیوه‌نامه اجرایی پروژه مهر به منظور ابلاغ به ادارات و ... از جلسات تشکیل شده است.

عسگری در پایان توصیه کرد: آموزش و پرورش زمانی در انجام وظایف رسمی و اهداف، اسناد بالادستی و سند تحول تعیین‌شده، ارتقا پیدا می‌کند که همه سازمان‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم با ما همکاری کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.