عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایات وارده آنچه به‌عنوان مایه اصلی کمال و سعادت بشر مطرح‌شده، تعقل و تفکر است نه طول عمل و کثرت عبادات که ارزش این‌ها نیز به میزان آگاهی و معرفت فاعل آن‌هاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی شامگاه شنبه در اجتماع عظیم مردم شهر فلاورجان در شب تاسوعا با بیان اینکه جریان کربلا و دفاع مقدس اشتراکاتی دارند، اظهار کرد: اولین محور این اشتراک عبارت است از بصیرت، آگاهی و انتخاب آگاهانه چراکه در کربلا، اصحاب امام حسین از آن‌ جهت که نسبت به جایگاه امام و مقام او معرفت داشتند و از روی این معرفت و آگاهی مسیر خود را انتخاب کرده بودند، هیچ مسأله دیگری برای‌شان مطرح نبود.

وی افزود: اساساً مسأله عقل و تفکر در آموزه‌های دینی ما دارای اساسی‌ترین و محوری‌ترین جایگاه است، در قرآن کریم مکرراً از واژه‌های «تفکرون، تعقلون، تفقهون، تذکرون»  استفاده‌ شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایات وارده هم آنچه به‌عنوان مایه اصلی کمال و سعادت افراد بشر مطرح‌شده است، تعقل و تفکر است نه طول عمل و کثرت عبادات که ارزش این‌ها نیز به میزان آگاهی و معرفت فاعل آن‌هاست.

آیت‌الله عبداللهی اضافه کرد: انحراف اصلی جریان داعش هم همین است. آن‌هایی که با شعار الله‌اکبر و لا اله الا الله سر می‌برند و غارت می‌کنند، همین جهل و نادانی و عدم تعقل است که ایشان را به اینجا کشانده است.

وی عنوان کرد: دومین محور که مولود و نشأت‌گرفته از محور اول است، استقامت و پایداری است؛ هنگامی‌که انسان بر اساس آگاهی مسیری را انتخاب کند، این اعتقاد و باور موجب می‌شود که با ثبات قدم و با استقامت در این مسیر گام بگذارد و این همان چیزی است که در زیارت عاشورا می‌خوانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینکه حضرت ابوالفضل (ع) در آن رجز حماسی خود می‌فرماید «و‌الله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابداً عن دینی» حاکی از این مطلب است.

آیت‌الله عبداللهی تصریح کرد: این که شهید حججی‌ها که به فرموده مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد، این‌گونه بدون ذره‌ای تزلزل در مسیر خود گام برمی‌دارند و حتی در لحظه اسارت به دست مزدوران داعشی هم این استقامت و پایداری در چهره ایشان موج می‌زند، به همین خاطر است.

وی ادامه داد: اکنون، دشمن بعد از آنکه در هشت سال دفاع مقدس فهمید که از این مسیر نمی‌تواند بر نظام اسلامی فائق بیاید، به دنبال این است که این دو محور اساسی و اصلی را از ما و جوانان ما بگیرد؛ لذا چنین فضای مسموم و مهلکی را در فضای مجازی، ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... به راه انداخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان هم بدون توجه به این مسائل تنها به دنبال گسترش پهنای باند و سرعت اینترنت و... هستند؛ غافل از آنکه هر چقدر هم که کار ایجابی شود و سرعت بالا برود مدیریت این فضا در اختیار دشمن است، لذا مقام معظم رهبری بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات تأکید فرموده‌اند تا مدیریت فضا هم در اختیار خودمان باشد.

 

انتهای پیام/م

 

پیگیری ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای مقابله با هجمه دشمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.