ارائه پهنای باند اینترنت به کره شمالی از سوی روسیه، نگرانی‌ها درباره افزایش حملات سایبری در این کشور را افزایش داده است.

ارائه پهنای باند اینترنت از روسیه به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ میان کره شمالی و روسیه یک ارتباط اینترنتی جدید برقرار شده است که با کمک آن مسکو پهنای باند اینترنت با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته در اختیار پیونگ یانگ قرار می دهد. برخی از کارشناسان امنیت سایبری درباره افزایش توانایی های اینترنتی کره شمالی هشدار داده و مدعی شدند ممکن است مقامات پیونگ یانگ به فکر حملات سایبری جدیدی باشند.

به دلیل آنکه حملات سایبری به تعدادی از بانک های خارجی، شرکت سونی پیکچرز و یا باج افزار «وانا کرای» به کره شمالی نسبت داده شده است، کارشناسان احتمال می دهند با بهبود کیفیت اینترنت در این کشور بر تعداد حملات سایبری آن نیز افزوده شود. پیونگ یانگ هیچکدام از این اتهامات را نپذیرفته و دخالت در حملات سایبری در دیگر نقاط جهان را تکذیب کرده است.

مرکز تحقیقاتی «دیان»، کمپانی ناظر بر ارتباطات اینترنتی، اعلام کرد از ساعت 9 صبح به وقت گرینویچ، شرکت ارتباطی «ترنس تله کام» روسیه مسیر ترافیک اینترنتی کره شمالی را تحت پوشش خود درآورد. تا پیش از این ترافیک اینترنت کره شمالی از سوی شرکت چینی «چاینا یونی کام» تامین می شد.

«برایس بولاند»، رئیس شرکت فناوری فایر آی، در این باره گفت: اینترنت کره شمالی به چند صد ارتباط خاص محدود می شد. اما همین ارتباط های محدود نیز برای هماهنگی حملات سایبری این کشور حیاتی بودند.

واشنگتن پست پیش از این خبر داده بود فرماندهی مقابله با حملات سایبری آمریکا سرویس جدیدی برای مقابله با هکرها در کره شمالی راه اندازی کرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار