سامانه روغن گیر بر روی مسیر آب مقطر گرم با رویکرد زیست محیطی در شرکت پالایش نفت اصفهان ساخته و نصب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان  اعلام کرد: این سامانه با هدف تصفیه آب ورودی به دیگ بخارازروغن های محلول در آب، افزایش طول عمر و بازدهی دیگ بخار و صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب طراحی، ساخته و نصب شد.
روغن گیر بر روی مسیر آب مقطر گرم و جمع کننده روغن مخزن ۲۱۰۴ واحد آب صنعتی به صورت کلید در دست (E.P.C) در این شرکت ساخته شده است.

رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان، گفت: این شرکت با باور بر توان و ظرفیت متخصصان داخلی در جهت رفع نیاز صنایع، طراحی تا ساخت سامانه حذف روغن از آب در صنعت را به یکی از شرکت های توانمند کشور واگذار کرد که این اعتماد نتیجه داد.

علی محمد یسلیانی افزود: سامانه قبلی پالایشگاه ظرفیت لازم و کارایی مناسب برای جداسازی کامل روغن موجود در آب مقطر گرم را نداشت به همین دلیل سامانه موجود با طرح حذف روغن که شامل 'کوالاسر' ( شامل سه مرحله فیلتر انتراسیت، رزین، کربن فعال) است، جایگزین شد.

وی با اشاره به بازگشت کمتر از سه سال سرمایه انجام شده، اظهار کرد: این طرح در زمره طرح های رده اول و سودآور صنعتی است و سود اقتصادی حاصل از جلوگیری از دورریز آب کندانس به گونه ای است که بازگشت سرمایه اولیه طرح حدود یک سال و چهار ماه برآورد شده است.

یسلیانی افزایش طول عمر تجهیزات تصفیه آب و تولید بخار را از ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: با توجه به بازگشت و استفاده مجدد از آب کندانس، تجهیزات تصفیه آب و تولید بخار با بار کمتری کار کرده و در نتیجه عمر مفید آنها افزایش خواهد یافت.

منبع کندانس (Condense Tank) مخزنی است که در موتورخانه بخار برای جمع آوری و ذخیره سازی آب برگشتی حاصل از تقطیر بخار در تجهیزات تبادل حرارت مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: کاهش آلایندگی زیست محیطی از مزایای مهم این طرح است به طوریکه حذف روغن از آب کندانس برگشتی موجب جلوگیری از دور ریز آن شده و بدین ترتیب کاهش آلایندگی کلی پالایشگاه را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

 

احداث سامانه روغن گیر در شرکت پالایش نفت اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار