معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی با اعتبار ۶۰ میلیون ریال در محل محوطه تاریخی ستاد لشکر در میدان انقلاب ارومیه راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛افسانه رنجبر معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عرضه و فروش آثار بزرگترین مشکل هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی است، افزود: با هدف حمایت و ایجاد اشتغال بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه  راه اندازی شد.
افسانه رنجبر با بیان اینکه این بازارچه شامل چهار کیوسک عرضه و فروش است اظهارداشت: برای راه اندازی این بازارچه اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در این کیوسک ها محصولات تولیدی صنایع دستی بومی استان شامل سراجی، سنگتراش، زیور آلات و رودو زی های سنتی به فروش می رسد عنوان کرد: درصورت تامین اعتبارات درخواستی فاز دوم راه اندازی این بازارچه ها در دیگر شهرهای استان اجرا خواهد شد.
رنجبر افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی ارومیه به علت دائمی بودن علاقه‌مندان را به سوی خود جذب کرده و فروش آثار هنری را راحت‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: برپایی بازارچه‌های دائمی در محوطه بنا‌های تاریخی نه تنها شهروندان را به این نمایشگاه‌ها سوق می‌دهد بلکه زمینه حضور گردشگران را نیز در این نمایشگاه‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

 

بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.