رئیس بیمارستان هاجر (س) شهرکرد، از انجام اولین زایمان در آب، در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم رمضانی گفت: اولین زایمان در آب، در  بیمارستان هاجر (س) شهرکرد با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت و بهسازی بخش زایمان، بخش لیبر این مرکز آموزشی و درمانی تعمیر، بهسازی و مجهز به اتاق‌های زایمان انفرادی و یک اتاق زایمان در آب شد.

رمضانی در بیان جزئیات این خبر اضافه کرد: مادر باردار ۲۷ ساله‌ای به منظور انجام زایمان طبیعی در آب به این بیمارستان مراجعه و اعلام آمادگی کرد و با توجه به تجربه دو مورد زایمان طبیعی پیش از این، در نهایت زایمان وی با موفقیت انجام گردید.

به گفته وی؛ مادرانی که هیچ گونه سابقه جراحی، بیماری داخلی و اندیکاسیون سزارین ندارند می‌توانند از این شیوه زایمان استفاده کنند.

«زایمان در آب» تکنیکی جدید برای زایمان است که در نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفته و ضمن کاهش زمان زایمان، شدت درد مادر در هنگام وضع حمل را هم کاهش می‌دهد.

در روش «زایمان در آب» به دلیل استفاده از آب گرم و احساس بی وزنی مادر در آب، زایمان راحت تری نسبت به دیگر زایمان‌های طبیعی انجام می‌شود و کاهش استرس و ایجاد نشاط و شادابی برای مادر باردار در اتاق زایمان، از مزایای آن است.

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش درد در هنگام زایمان طبیعی می‌باشد.

انتهای پیام/ن

 انجام موفق زایمان در آب در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار