همایش شعر «مسافر آدینه» در اقلید برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده قادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با بیان اینکه شهر اقلید به نام امام زمان (عج) نام گرفته است، گفت: شاعران این شهرستان به رسم ادب از ۱۰ سال پیش شب شعر مسافر آدینه را آغاز کردند که در ابتدا به صورت استانی و پس از آن به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش شعر مسافر آدینه (انتظار) با حضور شاعرانی از استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اقلید برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با بیان اینکه هدف برگزاری همایش شعر مسافر آدینه در سطح ملی است، گفت: این شب شعر ۲۷ مهرماه در ۲ بخش شعر و داستانک با محوریت انتظار و امام زمان (عج) برگزار می‌شود و در هر بخش برگزیدگان تقدیر می‌شوند.

قادری افزود: در بخش شعر بیش از ۲۶۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۱۵ اثر پس از داوری برگزیده و تقدیر می‌شوند در این میان ۵ اثر شایسته دریافت مقام و ۱۰ اثر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با اشاره به استقبال کم از بخش داستانک بیان کرد: در این بخش ۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند و در کنار برگزاری همایش کارگاه تخصصی شعر و داستان در اقلید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش که دهمین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: کتاب مسافر آدینه که از اشعار منتخب این ۱۰ سال تدوین شده در این همایش رونمایی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید اظهار کرد: داوری آثار طی ۲ مرحله انجام می‌شودکه مرحله نخست داورانی از استان فارس به داوری آثار پرداختند و در مرحله دوم این داوری توسط بنیاد ملی شعر و داستان انجام شده است.

انتهای پیام/ن

همایش شعر مسافر آدینه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.