سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خوسف گفت:100درصد توانخواهان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان و خانواده های آنان برای مشاوره ژنتیک معرفی خواهند شد.

حسینی مقدم،سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خوسف  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: پیشگیری از اختلالات ژنتیک مادرزادی جنبه های مختلفی را در بر می گیرد که مشاوره ژنتیک هسته اصلی و بخش مهم این خدمات را تشکیل می دهد.


وی افزود: مشاوره ژنتیک در بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم و در پیشگیری از بروز معلولیت های ژنتیکی و مادرزادی نقش مؤثری را به عهده دارد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خوسف با بیان اینکه بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است،گفت :افرادی که موفق نشوند به هر دلیلی قبل از ازدواج از این خدمت بهره مند شوند، می توانند قبل از بارداری، در دوران بارداری و پس از تولد اولین فرزند ناهنجار نیز برای انجام مشاوره ژنتیک اقدام کنند.

حسینی مقدم در ارتباط با افرادی که انجام مشاوره های ژنتیک برای آنها ضروری است،افزود:افرادی که سابقه سقط جنین، مرده زایی یا فرزند معلول دارند یا مردان عقیم، شش انگشتی ها، کسانی که دارای کوتولگی هستند یا در خانواده نزدیک خود سابقه تولد فرزند معلول داشته اند و به طوری کلی برای پیشگیری از سایر معلولیت ها و مشکلات نسبت به انجام مشاوره ژنتیک اقدام کنند.

وی بهترین سن انجام مشاوره ژنتیک را ۱۵ تا ۲۵ سالگی دانست و گفت: این بهترین سن برای انجام مشاوره ژنتیک است اما در موارد قبلی به سایر شرایط نیز اشاره شد که می بایست مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ب


ضرورت مشاوره ژنتیک برای توانخواهان بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.