رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کمیسیون گردشگری اتاق کرمان از رتبه های بالایی در کشور برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت : باید با نظارت صحیح بتوانیم تحول جدی در حوزه گردشگری ایجاد کنیم و در این رابطه یکسری پیشنهادات را مطرح کرده ایم.
وی ادامه داد: در نظر داریم که سالی را به عنوان سال هدف گردشگری تعریف کنیم و به ظرفیتی رسیده ایم که پیشنهاد دادیم که همه آیین نامه های فضای کسب و کار را تدوین کنیم.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری کرمان نیز گفت: یکی از مشکلات گردشگری در استان کرمان، آشنا نبودن افراد با جاذبه ها و پتانسیل های این استان از یک سو و ارائه تصویر نامناسب درباره این استان از سوی دیگر است.
مهدی سیاوشی ادامه داد: برای رفع این مشکل بخش های موثر در گردشگری کشور را به کرمان دعوت کردیم تا ظرفیت های این استان به دنیا معرفی شود.
وی اظهار کرد: دو مورد دوی ماراتن در کویر کرمان با حضور افراد سرشناس بین المللی برگزار شد تا جاذبه های استان هر چه بیشتر معرفی شود.
سیاوشی به برگزاری جشنواره عکس گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: مسابقات پاراگلایدر نیز در کویر استان کرمان برگزار شد و پیگیری می شود که دومین دوره این مسابقات نیز در سال جاری برگزار شود .
وی اظهار کرد: دومین گردهمایی اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور نیز در استان کرمان برگزار شد که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
سیاوشی با اشاره به سفر مدیران آژانس های گردشگری کشور به استان کرمان و آشنایی با ظرفیت های این استان، تصریح کرد: در جلسه ای که با شهردار سابق کرمان داشته ایم، مشاور گردشگری تعیین و کارگروه گردشگری شهرداری کرمان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: کمیسیون گردشگری و اصناف نیز برای اولین بار در شورای اسلامی شهر کرمان تشکیل شد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با اشاره به شکل گیری اولین انجمن اکوتوریسم کشور در کرمان، عنوان کرد: در حال تشکیل انجمن آفرود کرمان هستیم و این کار در حال طی روال اداری است.
سیاوشی گفت: تشکیل شرکت توسعه گردشگری در استان کرمان در دست پیگیری است تا با استفاده از ظرفیت های آن بتوان طرح جامع توسعه گردشگری کرمان را اجرایی کرده و پیگیری برند شهر کرمان را نیز انجام دهد و در کنار آن این شرکت بررسی طرح های مهم گردشگری و آماده کردن آنها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را نیز انجام خواهد داد.
وی افزود: وضعیت گردشگری کرمان در برخی کشورها در رده های زرد و نارنجی قرار دارد و باید پیگیری های لازم برای رفع این موضوع انجام شود.

انتهای پیام/ی

انجمن آفرود کرمان در حال تکمیل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار