ویدئویی دیدنی از زنبورهای عسل و فعالیت‌ فوق‌العاده آنها را مشاهده می‌کنید.

چگونه زنبورها مواد غذایی مختلف را می‌خورند؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این خبر به سراغ یک از مفیدترین حشرات طبیعت رفته‌ایم؛ زنبور، حشره‌ای که برخلاف تصور ما تنها وظیفه‌اش تولید عسل نیست!

این حشرات زندگی اجتماعی دارند و در گروه‌های سازمان یافته فعالیت می‌کنند، در هر کلونی سه نوع زنبور وجود دارد: زنبور ملکه که نقش اصلی مجموعه که تخم گذاری است را بر عهده دارد، ملکه از شیره مخصوصی تغذیه می‌کند و می‌تواند زنبورهای دیگر را نیش بزند، دسته دوم زنبورهای کارگرند که همگی ماده هستند و در نهایت دسته سوم زنبورهای نر هستند که وظیفه آنها باروری زنبور ملکه است. بر خلاف باور عموم، تقریبا تمامی گونه‌ههای زنبور غیر تهاجمی هستند و اگر با آنها کاری نداشته باشند هرگز نیش نخواهند زد. 

بدن یک زنبور سه قسمت دارد؛ سر، سینه، شکم، 3 جفت پا،  2 بال و بدنی پر از کرک. در آزمایشی در سال 2005 سرعت بال زدن زنبور 230 بار در ثانیه تخمین زده شد. زنبورها با خوردن حشرات کوچک، آفت‌ها و مواد زائد محل زیست خود بدون آنکه ما بدانیم کمکی بزرگ و غیر قابل جایگزین به چرخه طبیعت می‌کنند.

در سراسر جهان بیش از 20 هزار گونه زنبور وجود دارد که زنبور عسل تنها یک نوع آن است، تنها نقطه‌ای که در آن زنبور یافت نمی‌شود قطب جنوب است!

 

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.