سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند متخصصان پاسخ دادند.

جلیلی /به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

مسعود مردانی فوق‌ تخصص بیماری‌های عفونی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی و رئیس انجمن صنفی متخصصان میکروبیولیژی بالینی و بیماری‌های عفونی ایران و لیلا گستری متخصص پوست پاسخ سوال های شما را در زمینه آبله مرغان پاسخ دادند.

 بیماری آبله مرغان رابشناسید

مردانی با بیان بیان اینکه آبله مرغان یک بیماری ویروسی است، گفت: این بیماری عمدتا در سن کودکی بروز می‌کند و در ابتدا ضایعاتی در تنه، سر و گردن فرد مبتلا ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ضایعات به صورت رزیکول( تاول کوچک کمتر از 5 میلیمتر که حاوی مایع است)، ماکول(لکه کوچک با رنگ های متفاوت از پوست اطراف که نه از سطح پوست برجسته است و نه فرو رفته) یا پاپول(برآمدگی توپر سفت و کوچکی با حدود مشخص در پوست مشهود است و پس از بروز آن‌ها در ناحیه تنه به قسمت پاها سرایت می‌کند.

آبله مرغان در چه سنی شایع است؟

وی با اشاره به سن شیوع بیماری آبله مرغان گفت: شیوع این بیماری در سنین کودکی است اما در همه سنین امکان ابتلا به بیماری آبله مرغان وجود دارد و هرچه سن فرد مبتلا به این بیماری بالاتر باشد شدت علائم افزایش پیدا می‌کند.

اگر کودکی آبله مرغان گرفتید، بزرگسالی زونا می گیرید

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی با بیان تفاوت‌های آبله مرغان و زونا اذعان کرد: آّله مرغان در فردی که تاکنون به این بیماری مبتلا نشده باشد بروز می کند و اگرر فردی که کودکی آبله مرغان گرفته باشد در بزرگسالی به زونا مبتلا می شود.

درمان بیماری ویروسی  آبله مرغان

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به درمان آبله مرغان اشاره کرد و افزود: آبله مرغان یک بیماری ویروسی است و درمان آنتی‌بیوتیکی نیاز ندارد مگر آنکه ضایعات جدی عفونت جدی پیدا کرده باشد.

وی افزود: آسیکلوویر و والاسیکلوویر در درمان آبله مرغان برای بیماران تجویز می‌شود که خوشبختانه هر2 این داروها در کشور ما در دسترس هستند و شدت و عوارض بیماری را کم می‌کنند.

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی با بیان اینکه دوره درمان آبله مرغان هفت روزه است،گفت: بیماری آبله مرغان شدیدا واگیردار است و کسانی که به این بیماری مبتلا نشده‌اند از تماس مستقیم با بیمار خودداری کنند.

چه کنیم تا آبله مرغان نگیریم؟

مردانی به روش پیشگیری از بیماری آبله مرغان اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که به این بیماری در دوران کودکی مبتلا نشده اند در معرض خطر ابتدا به آبله‌مرغان قرار دارند.

وی افزود: میزان سرایت آبله مرغان از فرد بیمار به غیر بیمار 96 درصد است و یکی از راه پیشگیری از ابتلا به آن نزدیک نشدن به فرد بیمار است.

با واکسن آبله مرغان شما به جنگ این بیماری بروید

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی تزریق واکسن آبله مرغان را به کسانی که به این بیماری در دوران کودکی مبتلا نشده‌اند توصیه کرد و افزود: بهترین سن تزریق واکسن آبله مرغان 14 ماهگی است اما اگر کسی به این بیماری مبتلا نشده باشد توصیه‌ می‌کنیم به منظور پیشگیری، واکسن آبله مرغان را تزریق کند.

مردانی ادامه داد: واکسن آبله مرغان در برنامه کشوری واکسیناسیون قرار ندارد و در مراکز دولتی تزریق می‌شود افراد برای تزریق این واکسن باید به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

نکات بهداشتی در افرادی که گرفتار آبله مرغان می شوند

این استاد دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: برای آنکه جای جوش‌های آبله مرغان بر روی بدن یا صورت کودکان باقی نماند بهتر است ناخون‌های کودک گرفته شود و فرد مبتلا روزی دو تا سه مرتبه دست‌های خود را بشوید تا از بروز عفونت در ضایعات آبله مرغان جلوگیری شود و جای جوش‌ها باقی نماند.

فصل شیوع واکسن آبله مرغان

وی با اشاره به فصل شیوع بیماری آبله مرغان گفت: فصل شیوع بیماری آبله مرغان بهار و اوایل تابستان است.

راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش آبله مرغان

رویاگستری متخصص پوست و دارای برد تخصصی با اشاره به راهکارهایی برای از بین بردن جای جوش و فرو رفتگی‌های ناشی از آبله مرغان گفت: اگر جای جوش آبله مرغان به صورت لک باشد می‌توان برای از بین بردن آن از کرم‌های ضد لک یا لایه‌بردار استفاده کرد.

وی با اشاره به روش از بین بردن فرورفتگی‌ها و اسکار جای جوش‌های آبله مرغان عنوان کرد: در موارد بسیاری جای جوش‌های آبله مرغان به صورت اسکار و فرورفتگی‌های سطحی بروز می‌کنند که در این موارد به کمک لیزر co2 می‌توان جای جوش یا اسکار را از بین برد.

درمان فرورفتگی های عمیق ناشی از جوش های آبله مرغان

وی پانچ الوویشن و جراحی سرپایی را یکی از روش‌های درمان اسکارهای بزرگ ناشی از آبله مرغان معرفی کرد و افزود: در مواردی که اسکار بسیار بزرگ باشد ناچاریم با پانچ الوویشن اسکار را جراحی کنیم و فرورفتگی را بالا بیاوریم سپس جای جراحی را با لیزر co2 ترمیم کنیم.

گستری تصریح کرد: در مورادی فرورفتگی ناشی از جوش‌های آبله مرغان بسیار عمیق است به گونه ای که لایه عمقی پوست پایین کشیده شده است در این موارد مجبوریم پوست را از زیر آزاد کنیم و سوزن‌های مخصوص را زیر پوست وارد کنیم سپس محل ورود سوزن‌ها را با لیزر ترمیم کنیم.

این متخصص پوست تزریق ژل یا فیلر را یکی از روش‌های دیگر درمان فرورفتگی‌های ناشی از آبله مرغان عنوان کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الیسا
۱۱:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چگونه جای ابله مرغان بره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
ببخشید من آبله مرغان گرفتم روز ۲۹ اسفند و پیش دکتر که رفتم گفتن ۷ روز واگیر دار هستی اما الان پیش یک دکتر دیگه رفتم گفت تا ۱۰ روز واگیر دار هستی الان باید چکار کنم؟
نه بدنم خارش داره نه تب نه چیزی کاملا عادی هست حالم فقط تا کی واگیر دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آیا وقتی ابله مرغون داریم تاتو بزنیم مشکلی پیش میاد برامون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آیا وقتی ابله مرغون داریم تاتو بزنیم مشکلی پیش میاد برامون؟
United States of America
ساناز
۱۹:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
سلام خسته نباشه من دختر ۳۸روزش خودم ابله مرغان گرفتم ولی تا فهمیدم ک ابله گرفتم از دخترم دوری کردم الان ۲۴ساعت گذشته ولی دختر ابله نگرفته یعنی دیگه نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
سلام من ۳۵سالمه تا حالا ابله مرغان نگرفتم. ولی پسرم کوچیک بود گرفت و من کنارش بودم و نگرفتم امکانش هست هیچ وقت نگیرم. ولی کودکی اوریون گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
آیا بعد از اینکه آبله مرغان گرفتم و خوب شدیم امکان داره که دوباره دونه ی آبله مرغان در بیاریم؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۰:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام پسر من شش سالش هست دو روز سردرد تب شدید داشت و گلو درد و درد شکم وبی حال بود علایم آبله مرغان اما دونه نزد چکار کنم درصورتی که ده روز پیش دوستش آبله داشته و در تماس باهم بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۷ تير ۱۴۰۱
س وقت بخیرمن۲۱سالمه آبله مرغان گرفته بودم ۱۰روزه خوب شدم والآن پسرم آبله مرغان گرفته آیاامکان داره دوباره من مبتابشم ب این بیماری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام من ۲۸ سالمه ۳۲ هفتگی حاملم تو نوجوانی هم ابله مرغان گرفتم دختر جاریم ابله گرفته من هم در تماس بودم بغلش میکردم ایا امکان دارد من یا جنینم الوده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام من امیرم ۱۸ سالم من تو پچگی یکبار گرفتم میخواستم
بدونم نیاز است واکسن آبله مرغان را بزنم یا نزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام آقای دکتر من وپسرم باهم ابله گرفتیم آیا نیاز به دکتر مراجعه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام من رضام ۱۹ ساله الان دو روزه آبله گرفتم روز دوم اول دوتا سرم بعد شکممو کمر میفته و خستگیو لرزش و تب به همراه داره دوستان هر کی بگیره به ههیچ وجه رس نزنید بهش دس بزنی زیاد میشه ۰۹۳۶۷۲۹۵۶۹۱
Iran (Islamic Republic of)
گرامی
۱۸:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۰
سلام من مادرم زمانی که من رو باردار بودند، آبله مرغان گرفتند. با این وجود من هم امکان دارد مبتلا شوم؟! یا در دوران جنینی گرفتم؟!
Iran (Islamic Republic of)
لیلا کاشفی
۱۷:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من 12سال دارم و در 9سالگی آبله مرغان گرفتم و الان هنوز چند تا جای آبله مرغان رو پوستم هست آیا این جای آبله مرغان میره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام نوه من هشت سالشه دختر مرغان گرفته جای حساسابلهه زده وادیتحساسشوادیتواحساس ادرار داره ولی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام .من 40 سالمه آبله مرغان گرفتم میخواستم بدانم که کسی آبله مرغان بگیره می تونه واکسن کرونا بزنه متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۱:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من 13 سالمه و هنوز آبله مرغان نگرفتم اما روی یه انگشتم البته قسمت پایینش چنتا جوش زده فقط اونجا .آیا اون آبله س؟ آیا ممکنه در بزرگسالی بگیرم یا اگه نرم پیش کسی که آبله داشته باشه ممکنه در بزرگسالی هم نگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من ۱۸ سالمه
جوش های صورتی رنگ بر روی دست و پا و کمرم هست ایا امکانش هست ابله باشه خیلی هم خارش داره
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۳:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ستایش هستم ۱۲ سالمه و میخواستم بدونم که ممکن است آبله مرغان خیلی کوچک و کم عمق در بزرگسالی از بین برود؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من 13سالمه تاحالاهم آبله مرغان نگرفتم
آیابزرگ بشم میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
بی نانم
۲۱:۴۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من ابله گفتم ۲۲ سالمه ویروس رو از بچه ۱۱ ساله گرفتم
الان ۵ روز گذشته هنوز ناحیه پشت سرم درد میکنه بخدا نمی تونم سرمو بزارم شبا همش بیدارم خیلی اذیتم میکنه کرونا میگرفتم بهتر بود تا این دردی که الان دارم خلاصه ناحیه پشت سرم کاملا درد شدیدی داره انگار یکی آهن رو داغ کرده داره میچسبونه به سرم
Iran (Islamic Republic of)
کبرا
۱۱:۰۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ ساله من ۶ ماه ابله مرغان دروردم ویک بار رفتم لیزکردم امد وار نشودم الان چه داروی هستد که جای ابله مرغان هاروپاک کند ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۴:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام . بنده ۲۰ سال سن دارم وتا ب حال ابله مرغان نگرفتم . امکان ابتلا هست ؟ درضمن بنده تیروئید کم کارم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
شده تا حالا یکی تو خونش آبله گرفته باشه ولی اون نگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر با عرض احترام میخواستم بگم پسرم۱۴سالشه ابله مرغان داشته الان جای ابله خیلی رو صورتش مشخصه ۱۲روز هم گذشته
Luxembourg
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر می خواستم بدونم که من دو پسر دارم در سن ۱۹ سال و ۱۰ سال هردو تا از پسرای من هنوز تا دراین سن ابله مرغان نگرفتن ایا این برای آنها در آینده خطر آفرین خواهد بود؟ ممنونم که پاسخ دهید
Belgium
شهپر
۱۴:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
با سلام وممنون از جوابهای خوبتون
پسر هفت ماهه دوستم مدتیه میارنش پیش من وتازه دیدم که روی دستش سه تا ابله وروی صورتش هم یک دونه هست ایا من مه به احتمال زیاد در کودکی گرفتم بازم میگیرم واگه قراره بگیرم از کی معلوم میشه ممنون از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۳:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام با توجه به ابنکه در قرنطینه خانگی هستیم و اصلا از خانه بیرون نرفتیم فرزندم ابله مرغان گرفته ممنون میشم بفرمایید راه انتقالش چگونه بوده ؟
آیا پدرش که شاغل است میتواند این ویروس را به خانه بیاورد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
ایا ابله مرغان داخل بدن در می آید؟
من ابله شدید گرفتم داخل بدنم سمت قفسه سینه احساس بدی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
آیا کسی که آبله مرغان دارد خوردن مرغ برای او ضرر دارد
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه هستم
۰۴:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رفتم دکتر میگه نازایی پنهان داری باید ای یوا کنید لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
آبله بیماریه که به شدت واگیر داره. خاک شیر وانار ودیگر میوه جات سرد به شدت میتونه بهتون کمک کنه.
سه‌روز میریزه بیرون سه روز میمونه بعد شروع به خوب شدن میکنه به شرطی که دست بهش نزنید.
روزی دو بار به حمام آب داغ بروید نه زیاد داغ، با شامپو روی دست بزنید و بدن خود را بدون لیف ماساژ دهید وبعد بشوییداگر میتوانید بعد از حمام مقداری بخوابید.


دکتر معین حماسی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام. پسرهشت ساله ام الان یک هفته هست ابله مرغون گرفته دونه های رو بدنش خیلی چرکی هست خطرناک نییت. حدودا یک ماه پیش پسرسه ساله ام هم گرفت ولی دونه های اون فقط قرمز بود الان نگرانم چرا برای این دونه هاش انقد چرکی هستن
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۸:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام، سه فرزند دارم که یکی مبتلا به ابله مرغان شد بعد دو هفته خودم که مادرش هستم مبتلا شدم، سه هفته بعد از من پسر دیگرم مبتلا شد، فرزند یکسال و نه ماهه ای دارم که هنوز مبتلا نشده، آیا یقینا او هم خواهد گرفت و و چرا همزمان بروز نداد در یک خانواده؟ آیا برای کودک زیر ۲ سال خطرناک است؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرسا
۱۴:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام من تاحالاابله مرغان نگرفتم دخترمم هم یکسالشه میخوام واکسنشو بزنم بنظرتون اگ واکسن بزنم دیگ ابله نمیگیرم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام برای رفع جای تاول زونا چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
kimiyakz
۱۳:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام
ببخشید بعد از سیاه شدن جوش ها باز هم خارش اون ها ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
دهقانی
۱۰:۰۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
باسلام خانمی هستم سیوچهارساله زونا گرفتم روی ران پام هم دردشدید هم ابله زده الان هفت روزه چکارکنم دردش کمتربشه داداشم هم یک سال ازمن کوچکتره اون بدترازمنه تمام بدنش روداره میگیره بایدچکارکنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
نه خیلی کم
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۲۳:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام باعفونت روی آبله مرغان چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
حامدحاجی قربانپور
۲۲:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام برادر کوچک من دوروز قبل اباه مرغان گرفته منم ممنتابه حال ابله مرغان نگرفته ام الان احساس می کنم بدنم دچارخارش شده ایا راهی هست که جلوگیری کنم یا چاره ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سهیلی
۱۲:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من ۱۰ سالم بود که گرفتم الان ۱۲ سالمه وقتی گرفتم شدید بود حتا بستریم کردن وحشتناک بود
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۱۷:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
من ۹ روزه ابله‌مرغان گرفتم.فقط میخوام بدونم جای جوش ها کی خوب میشه من اصلا خارش ندادم به زخم ها
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۱:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام منم در چهاردسالگی آبله مرغان گرفتم و جاشون به صورت عمیق و گود درست روی لپ و صورتم مونده بود تا اینکه رفتم دکتر و لیزر کرد الان هفت ماه میگذره و اصلا خوب نشده لطفا بگین چیکار باید کنم خیلی اذیت میشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام من 14 سالمه .الان 4 روزه آبله مرغان گرفتم .میخواستم بدونم تا کی طول میکشه خوب شم و جوشا از بین بره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ملکی
۲۰:۲۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام من ۱۴سالمه الان ۹روزه که آبله مرغان گرفتم و فقط دونه های بزرگ مونده چیکار کنم توی ۲یا۳ روز خوب بشم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
تو رو خدا بگین من۱۱سالمه جای جوشا کی خوب میشه
یه هفته ای؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahya
۰۲:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام من 13سالمه و در اول های سال 98ابله مرغان گرفتم اما الان که تمام ابله مرغان هام افتاده ولی رد های ابله به قهوه ای در کمتر بدنم باقیمانده درمانش چیه ؟
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
زینبم
۱۴:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام لطفا راهنماییم کنید من تو ماه سوم بارداریم و قبلا ابله گرفتم تو بچگی الان خواهروبرادرم گرفتن این دوهفتست ک ندیدمشون الان ک میگن از بین رفته وخشک شده وافتاده اما ای چندتا رد مونده روبدنشون سوال من اینه ک الان من میتونم ببینمشون واسم ضرر نداره سرایتش ازبین رفته
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام آبله تا کی واگیر داره لطفا سریع پاسخ دهید
تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
منم گرفتم وحشتناکههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۰:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
چطور جای آبله میمونه؟حتی اگه نخاری و بهشون دست نزنی بازم جاشون میمونه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من درکودکی ابله گرفتم امروز جایی رفتم که پسرخانواده که نوجوان هست ابله داشته من یک پسر شش ساله دارم میترسم اونجا بودم به پسرم انتقال بدم امکانش هست این اتفاق بیفته
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۰۷:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام من پسری ۱۳ ماهه دارم آبله مرغون گرفته ولی امروز صبح که از خواب بلند شده بقل گوش سمت راستش ورم کرده دلیلش چیه کسی میتونه من رو راهنمایی کنه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اریونه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من در کودکی ابله مرغان کرفتم امکان داره به زونا مبتلا بشم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۲:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دخترم یکسالگی ابله گرفته الان چهارسال ونیم هست دوباره گرفته چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من ۱۷ سالمه آبله مرغان گرفتم الان ۵ روزه ولی هروز داره بیشتر میشن لطفا اگه می دونین چه طوری میشه زود خوب شه و جاش نمونه بهم بگن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام من ۱۲ سالمه و ابلمرغان گرفتم ایا دلیل جوش روی سرم ابلمرغان است؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام خانم من دربچگی ابله مرغان گرفته است چرادوباره الان این بیماری راگرفته است چکارمنم که زودترخوب بشود
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۲:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
من جوش های ابکی ابله را در بدنم فشار دادم وترکاندم جایش میماند ولی دست به جوش های سر سیاه نزدم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال بهدادی
۰۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام ببخشید من زمانی که 8 سالم بود این بیماری را گرفتم الان دقیقا 8 سال گذشته من 16 سالم هست جای ابله یکم روی دماغم فرورفتگی ایجاد کرده است.خواهشا بگید چطوری میتونم فرورفتگیشو از بین ببرم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۰۱:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
سلام من ی پسر 5ساله دارم ی دحتر 1ساله پسرم هفته گذشته ازمهدکودکش این بیماری رو ازبچه ها وا گرفت منم به محض اینکه فهمیدم اونو از خواهرش جدا کردم حالا میخوام بدونم ایا این بیماری به دخترمم سرایط شده؟ لطفا جوابو بدید خیلی نگرانم
Turkiye
پرنیان
۰۳:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
سلام من ابله مرغان گرفتم و انقدر جاشونو خاروندم و کندم روی صورتم حالت گوشتی شده نمیدونم چیکار کنم لطفا یه راه کار بدین
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه جعفری
۱۹:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام من 25 سالمه و هنوز آبله نگرفتم.
خواهر زادم هفته پیش آبله گرفته بود و من دقیقا همون روزی که دونه ها بیرون ریخته بود دیدمش و بغلش کردم.
امکان داره که منم مبتلا بشم؟الان دقیق یک هفته گذشته.
ممنون میشم پاسخ بدین.
Iran (Islamic Republic of)
سونیا کریمی
۲۳:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من هیجده سالمه ابله مرغان گرفتم جاهاشون گود شده دکتر رفتم گفت باید صبر کنی تا بیست سالکی یعنی میشه با گذشت زمان بهتر شه
Iran (Islamic Republic of)
yas
۱۲:۴۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
صورتت خوب شده الان؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشته میرزایی
۱۰:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من درنوجوانی ابله مرغان گرفتم وجایش فرورفتگی منده رفتم لیزر کردم باهمون یکبار لیزر خوب میشود
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
جدی کجای صورتت گودافتاده بودآخه مال منم گودافتاده رفتم دکتردکترقول صدردصدبهم نداده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Orkide
۱۰:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هزینه لیزر چند میشه؟