عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید اجازه بدهیم بزرگداشت کوروش و ادای احترام در مقبره این اسطوره ایرانی باعث سوءاستفاده دشمنان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله ضرغامی در همایشی که با عنوان هویت انقلابی‌گری و استکبارستیزی امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، بابیان عبرت گرفتن از تاریخ اظهار داشت: تاریخ برای عبرت‌آموزی است و نباید قصه گونه به آن نگاه کنیم و باید با بررسی درست تاریخ سیاسی از آن بهترین بهره را ببریم.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی باوجود عدم‌حمایت اروپا از آمریکا در مسئله برجام تصریح کرد: باوجود عدم‌حمایت اروپا از آمریکا در مسئله برجام اما بیانه‌ای جدید اروپا و ابراز نگرانی از فعالیت‌های ایران نشان از دوگانگی نظر و عقیده آن بوده و نمی‌توان بر نظر اروپا  تکیه کرد.

وی از مردم خواست تا هوشیاری خود را نسبت به توطئه جدید آمریکا حفظ کنند و خاطرنشان کرد: ترامپ به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و دولت و نیروهای امنیتی کشور بوده و می‌خواهد به مرم القاء کند که مشکلات کشور در فعالیت‌های سپاه پاسداران است و با این راه مردم و نیروهای امنیتی را از هم جدا کند.

  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همراهی افکار عمومی با انقلاب را برای تداوم انقلاب لازم خواند و عنوان کرد: برای ضربه نخوردن از فتنه‌های آمریکا باید وحدت جامعه حفظ‌شده و همان‌طور که مقام معظم رهبری توصیه می‌کنند باید از دوقطبی شدن مردم جلوگیری کرد.

وی به اهمیت کوروش در تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه‌های جدید دشمن سوءاستفاده از کوروش است و این در حالی است که کوروش از افتخارات ملی ایران بوده و بنا بر شواهد تاریخی همان ذوالقرنین بوده و نباید اجازه بدهیم بزرگداشت کوروش و ادای احترام در مقبره این اسطوره ایرانی باعث سوءاستفاده دشمنان شود.

انتهای پیام/س

کوروش از افتخارات ملی ایران بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.