معاون فنی و عمرانی شهردارهمدان از ایجاد راه دسترسی جدید به بازارآهن فروشان از تپه تاریخی هگمتانه با توافق مدیریت شهری با سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

گذر آهن فروشان از تپه باستانی هگمتانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ موسی رسولی معاون فنی و عمرانی شهردارهمدان بیان کرد: با توجه به آغاز عملیات فاز دو پیاده راه اکباتان و با توجه مسدود شدن راه دسترسی راسته آهن فروشان و بخشی از بازار، نیاز به ایجاد یک راه یک راه جایگزین لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: با توجه به محوطه بازار و محدودیت های موجود برای ایجاد این راه هیچ چاره ای جز بهره گیری از ورودی تپه هگمتانه وجود ندارد و بر همین اساس با میراث فرهنگی در حال مذاکره هستیم. 

رسولی اضافه کرد:خوشبختانه باهمکاری های میراث فرهنگی، مصوبه شورای تامین شهرستان و ورود استاندار راه مناسبی به منظوردسترسی به محدوده سرگذر و راسته آهن فروشان تعبیه شد.

معاون فنی و عمرانی شهردارهمدان با بیان اینکه مسیر پیش بینی شده پس از اتمام پروژه نیز همان مسیر تعیین شده خواهد بود، بیان کرد: با توجه به دو قرارداد منعقد شده برای پروژه های پیاده راه سازی میدان امام و خیابان اکباتان مدت اجرای دو پروژه مذکور پنج ماه مفید و خالص کاری می باشد

وی ادامه داد: پروژه پیاده راه سازی میدان امام و خیابان اکباتان در حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت اقتضای شرایط جوی تا پیش از اتمام سال  هر دو پروژه تحویل شهروندان خواهند شد.

رسولی با اشاره به همکاری تمامی دستگاه ها در اجرای دو پروژه خیابان اکباتان و میدام امام خمینی(ره) گفت: تمامی زیرساختهای مرتبط با انشعبات آب،گاز،برق و فیبر نوری دردو محدوده میدان امام و خیابان اکباتان به روزرسانی شده است..

 معاون فنی و عمرانی شهردارهمدان با اشاره به آغاز فاز اولیاده راه سازی اکباتان تصریح کرد: با تکمیل فرآیند خاک ‌برداری در فاز دوم پیاده‌راه اکباتان، عملیات به‌روزرسانی تأسیسات،زیرسازی و آماده‌سازی آغاز و تا 10 روز آینده به‌روزرسانی تأسیسات در فاز دوم پیاده‌راه اکباتان پایان می‌یابد.

وی با اشاره به بافت تاریخی خیابان اکباتان بیان کرد: خیابان اکباتان ازنیمه دوم به پایین درمحدوده عرصه تپه هگمتانه است و هرگونه کار اجرایی در آنجا نیازمند هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی است، که  در این رابطه مجموعه اقدامات از ابتدای انجام پروژه با هماهنگی میراث فرهنگی صورت گرفته و دو نفر از کارشناسان میراثی به صورت مستمر در محل پروژه حضور دارند.

رسولی در پایان تاکید کرد: تمامی عملیاتهای اجرایی شهرداری اقدامات سطحی است و هرگونه  حفاری ها صرفا در حوزه تاسیسات و حداکثر در عمق یک الی یک متر و بیست سانتی انجام می شود.

وی درنهایت اعلام کرد:پیشرفت فیزیکی دو پروژه پیاده راه سازی میدان امام و خیابان اکباتان در حدود 40 درصد است و چنانچه شرایط جوی اجازه دهد هردو پروژه تا پیش از اتمام سال تحویل شهروندان خواهند شد.

انتهای پیام/د.ا

راه عبور کسبه بازار آهن فروشان از تپه باستانی هگمتانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.