نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، گفت: نباید مدیریت بحران آب باعث شود که کشاورزان و روستائیان متحمل خسارت شوند .

نباید به بهانه مدیریت بحران آب کشاورزان متحمل خسارت شوند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در جریان دیدار با اهالی روستای توتل از توابع شهرستان ملایر، تصریح کرد:دولت باید اقدامات حمایتی و طرح‌‌های آبرسانی و مدیریت مصرف آب را به نفع مردم و روستائیان پیش ببرد .

وی خاطرنشان کرد: دولت نباید برای مدیریت بحران آب صرفا به پلمب چاه‌های کشاورزی اقدام کند بلکه برنامه‌های حمایتی از کشاورزان هم باید در دستور کار قرار گیرد .

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه تشکیل برخی پرونده‌های قضایی در زمینه چاه‌های غیرمجازافزود:‌‌ بعد از رایزنی با رئیس‌کل دادگستری استان باید سعی در توقف صدور حکم و اعمال نهایت تخفیف برای این پرونده‌ها کرد .

آزادیخواه ادامه داد: امروز کم‌آبی در سراسر کشور یک خطر جدی است و دولت به ناچار برای دفع این خطر اقدام به انسداد برخی از چاه‌های غیرمجاز کرده که این مشکل با همکاری مردم مرتفع خواهد شد .

وی افزود: در این نشست حل مشکل سبزه و کشمش در گرو اتخاذ برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت همانند رونق صادرات، بسته‌بندی، بازاریابی، استانداردسازی، فرآوری و تنوع محصولات عنوان شد .

نماینده مردم ملایر تاکید کرد: در مجلس خواستار عقد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای تغذیه کشمش دانش‌آموزان و الزام وزارتخانه‌ها در مصرف کشمش به جای قند شدیم.

وی بیان  کرد: امید است با تدبیر نمایندگان و اقدامات وزارت جهادکشاورزی بتوانیم در حوزه صادرات و قیمت کشمش عدالتی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ب

مدیریت بحران آب مشکل اساسی کشاورزان ملایری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.