رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان گفت: با توجه به معضل استفاده نامتعارف از فضاهای مجازی نوجوانان و جوانان ما اوقات خود را به جای کتاب خواندن صرف این فضاها می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، غلامحسین محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان گفت : با توجه به شعار هفته کتاب در سال 96 با عنوان «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» زنگ کتاب در محل مدرسه مهر این شهرستان نواخته شد.

وی بیان کرد : با توجه به تحقق شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عادت کتاب‌خوانی باید از کودکی در وجود کودکان و دانش‌آموزان شکل گیرد، همان‌طور که والدین در تربیت فرزندان خود تلاش می‌کنند تا فردی صالح تحویل جامعه دهند در نهادینه کردن این عادت همانند تربیت فرزندان باید کوشش شود.

محمودی با توجه به معضلی که امروزه در زمینه استفاده نامتعارف از فضاهای مجازی در جامعه ما فراگیر شده است، تصریح کرد: با ابراز تأسف بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ما اوقات خود را به جای کتاب خواندن صرف این فضاها می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان گفت : گاهی اوقات مشاهده می‌شود، جوانان و نوجوانان ما ساعت‌ها وقت خود را در فضاهای مجازی تلف می‌کنند و اینگونه است که در شبانه‌روز زمانی برای کتاب خواندن نمی‌گذارند.

محمودی با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی دغدغه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: دغدغه ایشان این بوده است که خرید کتاب را جزیی از مخارج خانواده محسوب کنید، یکی از عمده‌ترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی، مطالعه کتاب است.

وی گفت : کتاب‌خوانی می‌تواند در رشد و پیشرفت جامعه تأثیرگذار و زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیازهای آن باشد، اگر بتوانیم، مردم را به این سمت‌وسو سوق دهیم، توانسته‌ایم در جامعه نقش مهمی ایفا کنیم.

انتهای پیام /ی

کاهش فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار