بطحایی گفت: در شهرهای بزرگ، گاهی شاهد تضادهاي الگويی هستيم كه باعث شده دانش آموز دو گونه عمل كند در مدرسه آن طور كه مدرسه مي‌خواهد و در خانواده براساس الگوی خانواده.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز، سيد محمد بطحايی در ديدار معصومه ابتكار معاون رئيس جمهور در امور زنان، با تسليت دهه آخر صفر، صميمانه از همكاري معاونت امور زنان و خانواده با آموزش و پرورش تقدير و اظهاركرد: اميد است باهمكاري معاونت زنان و خانواده بتوانيم قدم هاي خوبي درزمينه ارتقاي آموزش و پرورش و آموزش عمومي برداريم.

وي افزود: اهداف تعليم و تربيت بدون همراهي، همگرایی و همسويي خانواده‌ها محقق نمي شود و تضاد در رفتار خانواده و مدرسه اثرات ناگواري بر روي دانش آموزان خواهد داشت.

بطحايي تضاد الگوها را بزرگترين دشمن تحقق اهداف تربيتي دانست و خاطر نشان كرد: امروز در سطح شهرهاي بزرگ، گاهي شاهد وجود تضادهای الگويی هستيم كه باعث شده دانش آموز دو گونه عمل كند در مدرسه آن طور كه مدرسه مي خواهد سخن مي گويند لباس مي پوشند و رفتار مي كنند و در خانواده براساس الگوي خانواده عمل كنند.

وزيرآموزش پرورش با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي همسويي با خانواده ها در ماه‌های اخير، اظهاركرد: همچنانكه ما از برخي خانواده به علت همسو نبودن با برنامه هاي آموزش و پرورش گله مند هستيم برخي خانواده ها نيز انتقاداتي دارند كه گاهي اوقات اين انتقادات وارد است.

وي ادامه داد: يكي از اقدامات اساسي براي ايجاد همسويي و همگرايي خانواده با مدرسه راه اندازي شبكه تعاملي آموزش و پرورش است كه به زودي فعاليت خود را آغاز مي كنند.

بطحايي تصريح كرد: برنامه‌هاي اين شبكه ابتدا روساي مناطق آموزش و پرورش و در مرحله بعد مديران مدارس را تحت پوشش قرار مي‌دهد و درادامه مناطق محروم و دور افتاده را از آموزش هاي لازم بهره مند مي سازد.

عضو كابينه تدبير واميد با اشاره به بازديدش از مدرسه‌اي در مازندران عنوان كرد: يكي از گلايه‌هاي همه معلمان، عدم زمان كافي براي تدريس محتواهاي آموزشي است كه نتيجه آن تشويق دانش آموزان به شركت در كلاس‌هايي خارج از مدرسه است و اين امر مي تواند تهديدي براي تحقق اهداف تربيتي باشد.

وي اظهاركرد: در شبكه تعاملي آموزش و پرورش، علاوه بر برنامه‌هاي آموزشي، برنامه‌هاي نرم افزاري نيز ارائه مي شود.

وزيرآموزش و پرورش گفت: با هجمه هايي كه در سطح جامعه وجود دارد و مشغله‌اي كه مديران در مدارس با آن مواجه هستند آموزش 2 ساعته مديران درهفته ضروري است تا با مسائل اجتماعي، تربيتي، اعتياد و ... موجود در جامعه بیشتر آشنا شوند.

وي از بارگذاري شبكه تعاملي آموزش و پرورش به زودي خبر داد و خاطر نشان كرد: آموزش خانواده يكي از مهم ترين برنامه هاي اين شبكه است زيرآموزش خانواده به شكل فعلي چنانكه بايد جوابگوی نیازها نيست.

بطحايي نحوه آموزش شبكه مذكور را چند رسانه‌اي و تركيبي دانست و اظهاركرد: موضوعات و مسائلي در اين شبكه مطرح مي شود كه امكان طرح آن در شبكه‌هاي ملي وجود ندارد بنابراين والدين از طريق وارد كردن نام كاربري و كلمه عبور مي‌توانند وارد اين شبكه تعاملي شوند و تنها مطالب مورد نیاز ومرتبط با فرزندش در اختيار او قرار مي‌گیرد.

وي استفاده از شبكه تعاملي آموزش و پرورش «سينا» را براي والدين الزامي دانست و بيان كرد: حضور و غياب والدين از طريق ip صورت مي‌گيرد و والدين مخصوصا مادران موظفند در ساعاتي كه تعيين مي شود به شبكه سينا مراجعه و به فراگيري مطالب بپردازند.

وزيرآموزش و پرورش شبكه سينا را مخفف سامانه يك پارچه نرم افزاري آموزش و پرورش معرفي كرد و اظهاركرد: فضاي مجازي و اينترنت، اعتياد، مسائل بلوغ، دوران رشد، عفاف و حجاب، عرفان‌هاي كاذب، مسائل مربوط به محيط خانه، ماهواره، خودكشي و دوستي و ارتباط با جنس مخالف، موضوعات دهگانه‌اي هستند كه در ابتداي فعاليت شبكه سينا براي اوليا آموزش داده مي شود.

وزيرآموزش و پرورش از ايجاد كارگروه مشترك آموزش و پرورش و معاونت امو زنان و خانواده رئيس جمهور تا يك ماه آينده خبردادوتصریح کرد: افزايش پوشش تحصيلي دختران در مناطق محروم، تقويت و توسعه آموزش خانواده، شادي و نشاط، تحمل و تاب آوري در برابر حوادث، توسعه ظرفيت دروني افراد، آموزش مهارت هاي زندگي به دختران به ويژه مهارت سلامت، آموزش معلمان و مديران و آموزش مهارت هاي حركتي، نشستن وايستادن از جمله موضوعاتي است كه در ادامه به موضوعات دهگانه شبكه سينا اضافه می‌شود.

وي بهداشت نسل آينده را در گرو سلامت دختران امروز جامعه دانست و افزود: آموزش مهارت‌هاي حرفه‌اي و كارآفريني براي دختران با توسعه مدارس فني و حرفه اي دخترانه، آموزش مربوط به محيط زيست و پايش مستمر شاخص‌هاي مربوطه از جمله مسائلي است كه در دستور كاراین وزارتخانه قرار مي گيرد.

انتهای پیام/

اظهارات بطحايی در ديدار ابتكار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
با سلام با توجه به این که عمده آموزش دروس دانش آموز به عهده اولیاء می باشد ومعلم نقش پرسشگر را دارد بهتر نیست به جای این کار همان اول سال جزو نرم افزار آموزشی در اختیار اولیا قرار گیرد وبه جای چند ساعت وقت تلف کردن دانش آموز در مدرسه ان وقت را اولیاء آموزش بدن با این کار هم دانَش اموز مخصوصا ً در مقاطع ابتدایی هم زمان مفید برای آموزش دارد هم وقت فراقت برای کودکی خود ودیگر نیازی به این همه بودجه صرف نیروی انسانی وفضای آموزش و.... در اموزش وپرورش نیست ودر کنار ان معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهرها مقداری کم میشود
آخرین اخبار