مسئول نهضت سواد آموزی آران و بیدگل گفت: بیش از ۹۶ درصد مردم آران و بیدگل طی ۱۸ سال اخیر باسواد شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره غفورزاده  با اشاره به شروع فعالیت نهضت سواد آموزی آران و بیدگل برای باسوادی اتباع افاغنه از سال گذشته تاکنون اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۲۰ نفر از اتباع تحت عنوان کمیساریا و اتباع افغانی تحت آموزش های نهضت سواد آموزی قرار گرفته اند در حالی که متقاضیان حضور اتباع در کلاس های نهضت فقط طی سال جاری بیش از ۲۵۰ نفر بوده است.

وی تصریح داشت: با سوادی اتباع افغانی در شهرستانی مانند آران و بیدگل که درصد بالایی از افاغنه را در خود جای داده است می تواند در بالا بردن سطح عمومی فرهنگ و سواد جامعه نقش داشته باشد.

مسئول نهضت سواد آموزی آران و بیدگل با اشاره به باسوادی بیش از ۹۶ درصدی آران و بیدگل تاکید کرد: فقط در مدت ۱۸ سال اخیر و از زمان فعالیت مستقل نهضت سواد آموزی آران و بیدگل تاکنون حدود هشت هزار نفر با حضور در کلاس های سواد آموزی عمومی و دوره انتقال، با سواد و یا سواد آنها افزایش یافته است.

وی به برنامه های نهضت سواد آموزی آران و بیدگل برای آموزش ۱۲۵ نفر نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد، هشت هزار نفر اتباع افغانی و مابقی ایرانی هستند که پس از پایان دوره نهضت امسال گواهی پایان دوره ششم و یا گواهی پایان دوره سوم را دریافت خواهند کرد.

غفورزاده اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط مدیریت آموزش و پروررش آران و بیدگل و نهضت سواد آموزی شهرستان از سال ۹۲ تاکنون حدود ۵۰۰ نفر موفق به حضور در کلاس های نهضت شده اند که این تعداد نسبت به آمار سه سال قبل آن افزایش ۱۲ برابری داشته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار