رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تامین و تولید گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مراسم تفاهم نامه میان معاونت علمی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی استان که امروز 9آذرماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های آن در استان ها تولید مواد غذایی و کمک به ایجاد امنیت غذایی براساس نیازهای کشور است، بیان کرد: بخش کشاورزی خوزستان یک رویکرد ملی دارد و در حال حاضر گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می نماید.

وی افزود: در برخی زمان ها افزایش ضریب خوداتکایی و افزایش تولید محصولات و خودکفایی را باید درنظر داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

چنگلوائی اظهار داشت: در 6 تا 7 سال اخیر بیش تر نامگذاری های سال از سوی مقام معظم رهبری اقتصادی و تأکید بر اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه یکی از ملموس ترین و عملی ترین شکل های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی تولید غذا و کشاورزی حرف اول را در کشور می زنند، تصریح کرد: بخش کشاورزی خوزستان یک رویکرد ملی دارد و در حال حاضر گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می کند، همچنین در خوزستان شکر مورد نیاز 31 میلیون نفر از جمعیت کشور تولید می گردد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بخش عمده ای از ذرت کشور یعنی حدود 38 درصد از این نیاز، در خوزستان تولید می شود، همچنین 97 درصد از چغندر پاییزه کشور در استان تولید و 50 درصد صادرات خرمای کشور از خوزستان انجام می شود.

کیخسرو چنگلوائی اذعان داشت: با توجه به ظرفیت های استان به ویژه در طرح 550 هزار هکتاری می توانیم از شرایط تولیدی فعلی نیز فراتر برویم و تا سال 1404 از تولید 16 میلیون تن محصولات کشاورزی به تولید 27 میلیون تن محصولات کشاورزی برسیم و نیاز غذایی 27 میلیون نفر را تولید کنیم.

وی اظهار کرد: تثبیت وضع موجود و رسیدن به آن هدف ترسیم شده و حفظ این رشد منوط به این است که ما علمی و به صورت دانش بنیان کار کرده و به تحقیقات روی بیاوریم، همچنین با آموزش و انتقال یافته های علمی، بخش اجرا و تحقیقات را دارای پیوند مستحکم تری نماییم.

چنگلوایی بیان داشت: مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های استان ارتباط خوبی میان آن ها برقرار است و باید از سایر ظرفیت ها استفاده شود و در این زمینه سازمان علمی پژوهشی سپاه قطعا می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به ما کمک کند.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان این سازمان و معاونت علمی سپاه اذعان کرد: باید به این تفاهم نامه حالت کمی بدهیم و از حالت توصیفی خارج کنیم و بعد فعالیت و واحد زمانی آن را به عنوان مکمل تفاهمنامه طی برنامه ای تدوین نماییم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: هر 3 ماه یک بار این برنامه های تفاهم نامه را پیگیری و نقاط ضعف و قوت را تعیین کنیم و در صورت نیاز به بازنگری این کار را انجام بدهیم، همچنین معیارها و شاخص هایی نیز برای ارزیابی تفاهمنامه تعیین کنیم که کارگروه می تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/گ

تولید گندم یک میلیون و 700 هزار نفر در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.