راه‌اندازی 14 کانون‌ کارآفرینی در دانشکده‌ها

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز از راه‌اندازی 14 کانون‌ کارآفرینی در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا ختایی مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف تاسیس این نوع کانون‌ها در دانشگاه گفت: این کانون‌های کارآفرینی بیشتر به منظور حمایت، تقویت، ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی، خوداشتغالی و آمادگی شغلی و کارآمدی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه تبریز و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی کارآفرینی با بهره‌گیری از توانمندی و خلاقیت آنان در تحقق سند توسعه کشور، به جود آمده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه این کانون‌های کارآفرینی متشکل از اساتید و دانشجویان علاقمند به مشارکت در فعالیت‌های کارآفرینی هستند، تصریح کرد: تقویت و باور کردن دانش کارآفرینی در دانشگاه‌ها، ایجاد و توسعه کسب و کارهای اقتصادی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و کشور با توان رقابت‌پذیری بالا، ترویج روحیه و فرهنگ کارآفرینی در جامعه و به خصوص دانشجویان، کمک به کارآفرینان جدید و توسعه آن در جامعه، ارائه و ایجاد تسهیلات و امکانات به منظور توسعه مشاغل از سوی دانشگاهیان از دیگر اهداف و فعالیت‌های این کانون‌هاست.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز در ادامه برگزاری بیش از 20 کارگاه آموزشی در حوزه کارآفرینی را از دیگر فعالیت‌های کمیته کارآفرینی این دانشگاه در سال اخیر اعلام کرد و یادآور شد: این کارگاه‌های آموزشی نیز به منظور آشنایی بیشتر با مفهوم کارآفرینی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در بین اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فعالان صنعت و دیگر بخش‌های برگزار می‌شود.

ختایی، برپایی کارگاه‌ها و سمینارهای تحت عنوان«مسیر آینده شغلی من» در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه را از دیگر فعالیت‌های این کمیته بیان و اضافه کرد: این سمینارها نیز با هدف آگاهی‌بخشی به دانشجویان جدیدالورود در خصوص آینده تحصیلی و شغلی برگزار می‌شود، تلاش دارد تا مفاهیم کارآفرینی در هر کدام از رشته‌های تحصیلی را نیز به عنوان راهکار سوم علاوه بر ادامه تحصیل و اشتغال به دانشجویان آموزش دهد.

به گفته وی همچنین به منظور هدفمند کردن برنامه‌های دانشگاه تبریز در بخش کارآفرینی، سند چشم‌انداز 10 ساله این دانشگاه هم در این حوزه تهیه شده است.

مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در چارچوب سند چشم‌انداز 10 ساله کارآفرینی دانشگاه و همچنین به منظور عملیاتی کردن این سند، برنامه‌های مختلفی در طول سال در بخش کارآفرینی به اجرا درمی‌آید که برگزاری سمینارها و کارگاه‌های کارآفرینی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان و دیگر نهادها، برپایی بزرگداشت هفته جهانی کارآفرینی، برگزاری نشست با کارآفرینان برتر کشوری و استانی، برگزاری مسابقات استارت‌آپ ویکند و ... از جمله آنهاست.

به گفته وی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، ۱۰پژوهشکده و گروه پژوهشی، پنج قطب علمی، بیش از ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار دانشجو و ... به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور است.

 

تهیه سند چشم‌انداز 10 ساله کارآفرینی دانشگاه تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.