آذین گفت: به مجموعه ژن‌ها و اطلاعات ژنتیکی فرد ژنوم گفته می‌شود و لذا به بیان دیگر می‌توان گفت که پزشکی فردمحور بر اساس خصوصیات ژنومیک است.

پزشکی فردمحور بر اساس خصوصیات ژنومیک استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آذین رئیس پژوهشگاه ابن سینا در نشست خبری سمپوزیم پزشکی فرد محور که امروز برگزار شد، گفت: سمپوزیم پزشکی فرد محور در واقع برای گروه های مختلف حوزه سلامت نظیر پزشکی، داروسازی و سایر رشته های مرتبط در واقع با این مفهوم آشنا می شوند.

وی ادامه داد: این پزشکی به مجموعه ای از فعالیت ها و رویکردهای پزشکی تشخیصی و درمانی اطلاق می شود که براساس آنها بیماران بر مبنای ویژگی شخصی طبقه بندی می شوند.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا افزود: هدف از برگزاری این کنگره تبادل اطلاعات علمی جهت تسریع پذیرش پزشکی شخصی در حوزه‌های مختلف درمانی در کشور بود.

آذین افزود: بنابراین پایه و ستون اصلی پزشکی فردمحور از شناسایی و سپس طبقه‌بندی افراد بر اساس ویژگی ژنتیکی آنها بوده است. به مجموعه ژن‌ها و اطلاعات ژنتیکی فرد ژنوم گفته می‌شود و لذا به بیان دیگر می‌توان گفت که پزشکی فردمحور بر اساس خصوصیات ژنومیک است.

وی بیان کرد: یکی از نخستین کاربردهای پزشکی فردمحور، به کارگیری آن در حوزه پیشگیری و درمان سرطان بوده است.

آذین یادآورشد: در واقع پزشکی فرد محور می تواند یکسری از هزینه های درمانی را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه هرچند پزشکی مدرن موفقیت هایی داشته اما در برخی بیماری های فرد به درمان پاسخ مناسب نمی دهد یادآورشد: حدود 38 درصد به درمان افسردگی، 40 درصد مبتلایان به آسم و دیابت، بین 40 تا 50 درصد مبتلایان به میگرن، 70 درصد آلزایمری ها و 75 درصد مبتلا یان به سرطان به درمان پاسخ نمی دهند.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: تاکنون بیش از 200 دارو در این زمینه تولید شده است.

وی سرطان، روانپزشکی و بیهوشی را از مهم‌ترین داروهای تهیه شده در این زمینه اعلام و بیان کرد: این داروها برچسب مخصوص دارند و پس از تعیین ویژگی های ژنتیکی باید مصرف شوند.

انتهای پیام/

کاهش درمان بیماری با پزشکی فرد محور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار