پایگاه اینترنتی اسپوتنیک در گزارشی به خطر ناشی از ادامه حضور نظامی نیروهای آمریکایی در سوریه پرداخت.

اسپوتنیک: ادامه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه خطر گسترش جنگ در منطقه را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تحلیلگران معتقدند حضور نظامی آمریکا در سوریه به گسترش جنگ در منطقه منجر می‌شود. بنابر گزارش سه ماهه مرکز اطلاعات «Defense Manpower» تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه 1720 نفر است. این تعداد سه برابر تعداد اعلام شده از سوی مقامات نظامی آمریکاست.

درگیری‌های منطقه ای

بنابر گزارش وزارت دفاع روسیه یگان‌های ارتش سوریه در حال مبارزه و حذف گروه‌های تروریستی در دره‌ رود فرات هستند و کرانه غربی آن به زودی توسط نیروهای دولتی از وجود تروریست‌ها خالی می‌شود و در نهایت به شکست گروه تروریستی داعش می‌انجامد. البته آمریکا به ارتش سوریه هشدار داده است که از محدوده رود فرات عبور نکند.

«دان لازار»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «به نظر من مداخله آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت و در صورت درگیر شدن نیروهای آمریکایی و سوری در شرق رود فرات شرایط از کنترل خارج می‌شود.»

لازار هشدار داد حضور نظامی واشنگتن در منطقه، رژیم‌صهیونیستی و عربستان را که متحدان اصلی آمریکا هستند به حدی جسور کرده که ممکن است یک بحران غیرمنتظره به وجود آورند. لازار همچنین گفت آمریکا استقرار 1700 نیرو در سوریه (برخلاف میل دولت دمشق) را تایید کرده است اما مشخص نیست وظیفه این نیروها یا اهداف استراتژیک آمریکا در سوریه چیست.

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه را تایید کرد، اما بیانیه او فقط به شک و تردیدها درباره راهبرد آمریکا در سوریه دامن زد.

لازار در این مورد گفت: «اگر بیانیه سارا سندرز را با دقت بخوانید متوجه می‌شوید انواع شروط و موانع در آن وجود دارد». او گفت آمریکا در مبارزه با داعش پیشروی داشته اما هنوز کار زیادی باقی مانده است. با اینکه آمریکا در شرایطی است که می تواند دیگر تجهیزات نظامی را در اختیار گروه‌های خاصی در سوریه قرار ندهد، از انجام این کار امتناع می‌کند.

برداشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این است که رئیس‌جمهور سوریه متحد ایران (مخالف شماره یک آمریکا) است. به همین دلیل او هرگز درخواست کسانی را که موافق برکناری بشار اسد هستند، رد نمی‌کند.

ترامپ و سیاستمداران آمریکایی سر در گُم هستند

پروفسور «جین بریکمونت» تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «طبق معمول آمریکایی‌ها نمی‌خواهند شکست را بپذیرند، تجهیزاتشان را جمع کنند و به کشورشان برگردند. اما آنها می‌خواهند با این نیروها چه کاری انجام دهند؟»

به گفته این تحلیلگر، مقابله مستقیم با نیروهای آمریکایی کار دشواری است و ارتش سوریه چنین کاری را انجام نخواهد داد. سیاستمداران آمریکایی احتمالا از کُرد‌ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده خواهند کرد. اما در آخر توافقی میان کُردها و دولت سوریه ایجاد می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبورند وسایلشان را جمع کنند و به کشورشان برگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار