شـورای همــاهنـگی تبـلـیـغات اســلامی فارس در واکنش به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارت خانه خود از تل آویو به بیت المقدس اشغالی و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رزیم اشغالگر قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شــورای همــاهنـگی تبـلـیـغات اســلامی فارس اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت خانه خود از تل آویو به بیت المقدس اشغالی و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی می‌داند.

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است، بخش لاینفک فلسطین است و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار آمده و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بر کسی پوشیده نیست که این رژیم برای تسلط کامل بر این شهر اقدامات متعددی از جمله اخراج ساکنان اصلی، غضب املاک و زمین‌های آنان، جایگزین سازی یهودیان با هدف تغییر ترکیب جمعیتی این شهر، ویران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامی و همچنین تعرض و هتک حرمت مسجد الاقصی از طریق فراهم کردن امکان ورود یهودیان تندرو به این مکان، ایجاد محدودیت برای مسلمانان جهت زیارت و شرکت در نماز جمعه و پایمال کردن حقوق شهروندی ساکنان فلسطینی را در دستور کار خود قرار داده است.

تصمیم تحریک آمیز و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونستی نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه ضمن رسواسازی نیات شوم دولت آمریکا و بی اعتبار کردن بیشتر این کشور نزد آن دسته از طرف‌هایی که هنوز به بیطرفی این کشور در روند سراب گونه مذاکرات صلح باور دارند، باعث تحریک مسلمانان و شعله ور شدن انتفاضه جدید و تشدید تندروی و رفتار‌های خشم آلود و خشونت آمیز بیشتر خواهد شد که مسئولیت آن متوجه دولت این کشور و رژیم صهیونیستی است.

شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی فارس از عموم مردم مومن، ولایت مدار، و شریف استان فارس و شیراز دعوت کرد تا همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده و دشمن شکن خود در راهپیمایی بعد از نمازجمعه فردا، نسبت به محکوم کردن این توطئه رذیلانه شیطان بزرگ آمریکا علیه جهان اسلام اقدام کنند و پایان دادن به اشغال فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین برای دستیابی به حقوق مسلم آن‌ها را مورد تاکید قرار دهند.

این مراسم فردا پس از نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت آیت الله ایمانی نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از محل خروجی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) – بست شهید آیت الله دستغیب آغاز و با طی کردن مسیر بولوار شهید آیت الله دستغیب در محل سه راه نمازی به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/ر

بیانیه شـورای هماهـنگی تبلیـغات اسـلامی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار