تبادار استاندار فارس گفت: پایانه جدید در حال ساخت پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز تا سال آینده افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در بازدید از طرح ساخت پایانه جدید پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز با تاکید بر اهمیت طرح‌های زیرساختی حمل و نقل در توسعه استان، اظهار داشت: با توجه به توانمندی پیمانکار و مشاوران این طرح و همچنین قول همکاری و مساعدت شرکت فرودگاه‌ها در تامین اعتبارات لازم، امیدواریم سالن پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز سال ۹۷ آماده بهره برداری باشد.

وی، همچنین از بازدید‌های معاونت امورعمرانی استانداری فارس در فواصل ۱۵ روزه از روند اجرای این طرح خبر داد و گفت: زمینه‌های لازم برای همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع اجرای این طرح فراهم شده است.

تبادار با تاکید بر اهمیت سه مقوله حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در توسعه صنعت گردشگری استان فارس، افزود: تکمیل پایانه بین المللی فرودگاه شهید دستغیب شیراز نقش موثری در بهبود کیفیت پرواز‌های مستقیم بین المللی در این فرودگاه و به تبع آن توسعه گردشگری و افزایش ورود گردشگران به استان فارس دارد.

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس درخصوص جزئیات فنی این طرح گفت: این پایانه در سه طبقه با زیربنای ۲۱ هزار مترمربع در حال ساخت است و ظرفیت تردد سالیانه ۲ میلیون مسافر را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: طرح‌های دیگر توسعه این فرودگاه شامل توسعه فضای پایانه‌های پروازی و طرح‌ افزایش ضریب ایمنی فرودگاهی است که در مجموع با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

بدیعی فرد با بیان اینکه فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از موقعیت خاصی برخوردار است و ظرفیت گردشگری بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: انجام طرح‌های توسعه‌ای موجب افزایش گردشگران در شیراز می‌شود.
انتهای پیام/ر

ساخت پایانه جدید پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار