مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا خبرداد.

کار آلودگی هوای اراک به کمیته اضطرار کشید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سعید فرخی مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی لحظاتی پیش گفت:: به منظور بررسی وضعیت کیفیت هوای شهر‌های استان مرکزی به ویژه شهر اراک؛ کمیته اضطرار آلودگی هوا عصر امروز سه شنبه ٢٨ آذر ماه تشکیل می‌شود.

فرخی افزود: کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و با حضور اعضاء تشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: نتیجه این جلسه و تصمیمات اخذ شده به اطلاع هم استانی‌های عزیز خواهد رسید.

محرابیان مسئول مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ساعت ۱۰ امروز   از افزایش میزان آلودگی هوای اراک نسبت به صبح امروزخبرداد و گفت: میزان ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون در به ۵۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که نشان دهنده تداوم آلودگی در کلانشهر اراک است.

محرابیان با اشاره به اینکه این وضعیت نشان دهنده وضعیت ناسالم هوای اراک برای گروه‌های حساس است اضافه کرد: بر این اساس و گروه‌های سنی از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند.

این درحالی است که براساس گزارش ثبت شده مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی، ساعت ۸ صبح امروز غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک به ۴۱ میکروگرم بر مترمکعب و بالاتر از شاخص‌های استاندارد رسید که این عدد هم وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌داد.

کلان شهر اراک یکی از پنج شهر آلوده کشور است و از ابتدای امسال ۵۴ روز آلوده را تجربه کرده است.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

فرخی مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و شهر اراک به ریاست زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی در معاونت عمرانی تشکیل شد وتصمیمی برای تعطیلی مدارس یا مراکز دولتی گرفته نشد.

فرخی افزود: در این جلسه با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی مبنی کاهش نسبی انباشت آلاینده‌های جوی تصویب شد از ورزش کردن دانش آموزان در فضای باز جلوگیری شود.

 انتهای پیام / ج

افزایش آلودگی هوای اراک نسبت به صبح امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۲:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
با سلام.روستاهای نزدیک به شهر اراک مثل رباط میل و نمک کوه و ساقی هوای بسیار آلوده تری نسبت به شهر اراک دارند.این روستاها واقعا کمتر از 5کیلیومتر با پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه برق قرار دارند.چرا در روز های آلوده مدارس این چند روستا تعطیل نمی شود ؟