اشتغال لرستان؛

تهیه نرم‌افزار جامع اشتغال لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: نرم‌افزار جامع اشتغال لرستان تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری معاون استاندار لرستان بیان کرد: نباید روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های بخش کشاورزی طولانی شود، در نتیجه انتظار می‌رود جهاد کشاورزی شرایط را برای تعیین تکلیف این موضوع مهیا کند.

وی ادامه داد: همچنین باید شرایط برای جذب ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با نرخ ۶ درصد دولتی به بخش کشاورزی توسط بانک سینا مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: تاکنون از مبلغ ۴۰ میلیارد تومان مد نظر تنها ۸ میلیارد تومان پرداخت شده و باید شرایط برای تعیین تکلیف این تسهیلات و پرداخت آن به افراد متقاضی مهیا شود و نباید فرصت را از دست داد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه نرم‌افزار جامع اشتغال استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مباحث پیش آمده در موضوع اشتغال، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مکلف شده که نرم‌افزار ویژه‌ای برای حوزه اشتغال استان تهیه کند.

وی گفت: با تهیه این نرم‌افزار می‌توان به صورت دقیق افراد بیکار، افراد شاغل در حوزه‌های مختلف، نوع مهارت افراد و سایر شاخص‌ها را مشخص و مردم نیز می‌توانند وضعیت اشتغال و بیکاری خود را مشاهده کنند.

این مسئول عنوان کرد: با تهیه این نرم‌افزار جامع اشتغال بسیاری از نگرانی‌های موجود در این حوزه برطرف شده و شاهد ساماندهی اشتغال استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولیددربخش کشاورزی و صنعت به متقاضیان پرداخت شده و لرستان رتبه دوم پرداخت در کشور و رتبه هفتم معرفی طرح‌ها به بانک‌ها را داراست.

امیری گفت: بر اساس اعلام وزارت صنعت سامانه رونق تولید تا پایان آذرماه برای متقاضیان صنعتی و کشاورزی بسته خواهد شد و از یک دی ماه این سامانه برای بخش گردشگری و اصناف تولیدی بازگشایی خواهد شد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در مدت زمان باقی مانده طرح‌های مورد نیاز در سامانه ثبت و شرایط را برای استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت مهیا کرد.

انتهای پیام/م

نرم‌افزار جامع اشتغال لرستان تهیه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.