برای نخستین بار؛

صادرات ۴۰۰ تن سیب از بروجرد به کشور پاکستان

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۴۰۰ تن سیب از بروجرد به کشور پاکستان صادر شده و قرار است ۲ هزار تن سیب به این کشور به صورت مستقیم صادر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "رضا امینی" رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: امسال تولید سیب در شهرستان بروجرد ۵۰ درصد افزایش یافت به طوری که ۳۰ هزار تن سیب پائیزه برداشت شد که از این مقدار ۱۰ هزار تن سیب درجه ۳ بوده که از ابتدای آبان خرید تضمینی سیب درجه ۳ باقیمت هر کیلو ۲۸۰ تومان از کشاورز خریداری شد و ۲۰ هزار تن سیب درجه یک و دو بودند.

 وی افزورد: سیب‌های تولیدی شهرستان در سردخانه‌های شهر با ظرفیت ۹ هزار تن ذخیره شده و بخشی از سیب‌ها هم در سرخانه‌های استان‌های همجوار ذخیره شد که به استان‌های دیگر هم اعلام کردیم که برای سیب شب عید از محصول بروجرد استفاده کنند.

 امینی در ادامه گفت: اما امسال برای نخستین بار صادرات سیب به صورت مستقیم از بروجرد به کشور‌های خارجی انجام شد به طوری که تا کنون ۴۰۰ تن سیب مرغوب با قیمت هر کیلو ۱۸۰۰ تومان به کشور پاکستان صادر شده و قرار است این کشور ۲ هزار تن سیب از بروجرد خریداری نماید.

 به گفته وی سال‌های گذشته صادرات سیب به صورت مستقیم از بروجرد انجام نمی‌شد و با این اقدام در واقع سیب بروجرد به کشور‌های دیگر هم معرفی می‌شود و می‌تواند برای کشاورزان نوید بخش باشد که سیب‌های تولیدی راهی بازار‌های خارجی شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به قیمت سیب‌های صادراتی افزود: قیمت اعلام شده براساس توافق بوده و اگر قیمت بیشتر اعلام شود ممکن است خریدار برای خرید سیب به کشور‌های دیگر مراجعه کند.

وی بیان کرد: علاوه بر کشور پاکستان، کشور‌های عراق، افغانستان و هند هم متقاضی سیب بروجرد هستند.

انتهای پیام/د

۴۰۰ تن سیب از بروجرد به کشور پاکستان صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.