مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در تلاش هسنتیم بنای تاریخی سنگ بست فریمان را به پایگاه میراث فرهنگی ارتقا دهیم .

ایجاد پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی در سنگ بست فریمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رحیم رهنما با بیان این که بزودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد افزود:مقدمات این کار انجام شده و در این راستا از مساعدت و حمایت‌های نماینده و فرماندار شهرستان فریمان نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی گفت:کارشناسان میراث فرهنگی  درحال بهبود و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری سایت تاریخی سنگ بست فریمان هستندو تاکنون برای این مهم بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود:با تلاش اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مجوز کاوش و گمانه زنی جهت لایه نگاری و تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی سنگ بست اخذ شده است.

رهنما تصریح کرد: با توجه به اهمیت شهرتاریخی سنگ بست که مورد توجه خاص گردشگران و پژوهشگران خارجی و داخلی است برنامه بلند مدتی را جهت تبدیل آن به سایت پژوهشی و مقصد گردشگری طرح ریزی کردیم که بصورت فاز به فاز در حال اجراست.


وی گفت: احیا این محوطه تاریخی، سبب توسعه و شکوفایی بخشی از اقتصاد روستا‌های اطراف آن نیز خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ج
 

اخذ مجوز کاوش و گمانه زنی جهت لایه نگاری و تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی سنگ بست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.