معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سواد را دریچه ای به سمت قدرت درک و نقد و تحلیل نسبت مسائل و اخبار و اطلاعات می دانیم، تصریح کرد : یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد نحوه برقراری ارتباطات است و سواد پله اول برقراری ارتباطات صحیح و مناسبات صحیح اجتماعی خانوادگی و فرهنگی است.
ابتکار ادامه داد: امروز یکی از مشکلات دیگر ما محیط زیست است و نحوه ارتباط برقرار کردن با طبیعت، آلوده و تخریب نکردن و بهره صحیح بردن از طبیعت از مولفههای آرامش و تعادل روحی جامعه است و یکی از تعاریف سواد در این بعد میگنجد.
وی افزود: نگاه علمی و مبتنی بر تحقیقات بهروز شده و آمار دقیق در سازمان نهضت سواد آموزی مهم است و باید حرکت سواد آموزی را با تقسیم کار ملی و نگاه بین بخشی پیش ببریم.
ابتکار بیان کرد: خوشبختانه رشد سوادآموزی طی سال های 90تا 95بسیار امیدبخش است و اگر اراده در انجام امور باشد هم میتوانیم بی سوادی را کاهش داده و هم کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم این نگاه در دستگاههای مختلف دولتی وجود داشته باشد اظهار کرد: سواد و پایه اولیه آموزش را برای اعتلا و پیشرفت زنان و بهبود شرایط خانواده و شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. به لحاظ رتبه بندی بین المللی شکاف جنسینی علیرغم تحولات چشمگیر، موقعیت خوبی در جهان نداریم و باسوادی زنان میتواند در این زمینه بسیار کمک کند.
وی گفت: زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشتهاند که نشان میدهد این ظرفیت وجود دارد. سرعت پر کردن شکاف جنسیتی سواد توسط زنان بسیار بالا بوده و باید با استفاده صحیح از فرصت ها و به کارگیری ظرفیت های داوطلبانه، فضا را برای جذب بی سوادان فراهم کنیم.
ابتکار گفت: سند توسعه زنان و خانواده در دست بررسی است و امیدواریم با نگاه علمی و تجربهای که جمع آوری کردهایم نسبت به تدوین سند توسعه با نگاه جامع و فرابخشی در سطح هر استان و به فراخور شرایط خاص استانی بتوانیم در قالب تکلیفمان در برنامه ششم توسعه عمل کنیم همچنین جلسهای درباره «تاب آوری» داریم که از طرح های مهم دولت یازدهم بوده است و ارزیابی ما این است که طرح باید ادامه یابد.
انتهای پیام/