مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مشارکت بخش خصوصی در مرمت کاروان سرای قانلی بولاغ واقع در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: این اثر تاریخی متعلق به دوره صفوی و یکی از آثار معماری کم نظیر استان اردبیل است.

وی افزود: متناسب با اعتبارات اختصاصی عملیات ساماندهی و مرمت بنا انجام شده اما فعلا به اتمام نرسیده که جهت تکمیل در نظر داریم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: بناهای تاریخی در مالکیت صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی بوده و واگذاری به بخش خصوصی نیز می بایست از طریق مزایده انجام شود.

حاجی زاده تصریح کرد: اخیرا گروهی نسبت به مشارکت در مرمت این اثر تاریخی اعلام آمادگی کرده و به دلیل تجربه کاری این گروه در استان های مرکزی کشور، در حال رایزنی جهت واگذاری بنا هستیم.

وی افزود: مرمت آثار تاریخی فرایندی مستمر است که متناسب با اعتبارات اختصاصی بناهای تاریخی انجام می شود و در برخی مواقع طولانی شدن روند مرمت به دلیل محدودیت های اعتباری است.

انتهای پیام/ح

مرمت کاروان سرای قانلی بولاغ مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.