معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در استان همدان 2 درصد آمار طلاق کاهش داشته است.

کاهش آمار طلاق در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسدالله ربانی‌ مهر، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال ۹۵ بعد از ۱۲ سال شاهد کاهش ۶ درصدی واقعه طلاق بودیم و در ۹ ماه امسال نیز این واقعه ۲ درصد کاهش داشته است که علت این موضوع همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی و توجه مسئولان و مشارکت خوب تشکل‌های مردمی بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشترین واقعه طلاق‌ در ۵ سال نخست زندگی اتفاق می‌دهد، خاطرنشان کرد: براساس آمارهایی که به طور رسمی از طریق ثبت‌احوال انتشار پیدا کرده، در سال ۹۵ وضعیت طلاق همدان در بین استان‌های کشور رتبه ۱۳ را احراز کرده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج برای زنان ۲۲ سال و برای مردان ۲۸ سال است، ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته 11 هزار و 955 واقعه ازدواج و ۲۸۹۰ طلاق در استان به ثبت رسیده است.

ربانی مهر ادامه داد: در مقابل هر ۴.۵ واقعه ازدواج، یک طلاق ثبت شده است، اذعان کرد: بحران‌های حوزه طلاق شامل اعتیاد، مهریه، مشکلات مالی، دخالت خانواده‌ها، تغییر سبک زندگی، خیانت‌ها و عدم توجه به معیارهای انتخاب همسر باعث ایجاد اختلافات و عدم‌تفاهم می‌شود و زمینه طلاق را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین مشکلات در حوزه ازدواج و طلاق مسائل فرهنگی است که تأثیر آن از مشکلات اقتصادی بیشتر است.

انتهای پیام/ب

کاهش 2 در صدی طلاق در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.