استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 30 درصد از واحد‌های مسکن مهر سرپل‌ذهاب باید کاملا تخریب و بازسازی شود، گفت: در ارزیابی های صورت گرفته از واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده سطح شهر سرپل‌ذهاب، قائل به تقسیم‌بندی نوع یک و 2 نیستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه  در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد گفت :پدافند غیرعامل از شوراهای بسیار حساس به‌ویژه در استان‌های مرزی است، کشورهایی که هیچ جنگی را تجربه نکرده‌اند بیشترین اهتمام را به این مقوله دارند، همه باید توجه بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه زلزله اخیر را آزمون بسیار جدی دانست و بیان کرد : نقاط ضعف و آسیب‌پذیر استان را در حوزه پدافند غیرعامل برای ما مشخص کرد که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود دستگاه‌ها باید برنامه زمان‌بندی شده خود را برای تجهیز تشکیلات خود برای مواقع بحرانی ارائه کنند و با در نظر داشتن مشکلات اعتباری که در سطح استان وجود دارد، هنر مدیران این است که از اعتبارات ملی خود را از این نظر تجهیز کنند.

به گفته بازوند، شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق، با وجود کاستی‌ها، در زلزله استان عملکرد قابل قبولی داشتند‌.

استاندار کرمانشاه افزود: بنیاد مسکن برای ایجاد انگیزه و تشویق مردم در بازسازی سریع منازل خود در مناطق زلزله‌زده سازوکار تشویقی درنظر می‌گیرد، به ۵۰۰ نفر از زلزله‌زدگان که زودتر از بقیه خانه‌های خود را بازسازی کنند یک تخته فرش ۹ متری از تولیدات داخل استان جایزه داده می‌شود.

وی گفت: مشکل روستاهایی که در معرض خطر ریزش کوه و صخره هستند، باید با یک طرح جامع و علمی و حرکت براساس برنامه‌ریزی زمانی حل شود، برای حفاظت از سرمایه‌های انسانی استان هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم.

بازوند با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن در ارزیابی واحد‌های زلزله‌زده محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند، اضافه کرد: واحد‌های مسکونی بسیاری با ترک‌ها و آسیب‌های جزیی، در ارزیابی‌های بنیاد مسکن، صددرصد تخریب شده اعلام شده‌اند، این موضوع بار مالی سنگینی بر دولت تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: براساس نظر پژوهشکده زلزله شناسی، حدود 30 درصد از واحد‌های مسکن مهر سرپل‌ذهاب باید کاملا تخریب و بازسازی شود.

بازوند افزود: تمام واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده شهر سرپل‌ذهاب، باید بازسازی شوند در ارزیابی‌های صورت گرفته از واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده سطح شهر سرپل‌ذهاب، قائل به تقسیم‌بندی نوع یک و 2 نیستیم.

 

انتهای پیام/ز

 

 



تمام واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده شهر سرپل‌ذهاب، باید بازسازی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۷ دی ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه