رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: قانونگذار برای تضییع کنندگان بیت المال مجازات های سنگینی مقرر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مصطفی عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال این شهرستان گفت: آیات و روایات زیادی در بحث حفظ بیت المال داریم و همه ما باید در رعایت بیت المال تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

رییس دادگستری شهرستان بم هشدار داد: آمار بالای پرونده ها با موضوع دعاوی خانوادگی وحقوقی را نگران کننده است.

عارف کیا با بیان اینکه اموال دولتی نزد مسئولان امانت هستند و هرگونه تضییع در این خصوص قابل قبول نیست،ابراز داشت: در مناطق روستایی این شهرستان به ویژه منطقه گردشگری دهبکری تصرفاتی صورت گرفته که باید از این موضوع جلوگیری کنیم.

این مقام قضائی اعلام کرد:در سیل سال گذشته در رودخانه های آدوری و نساء خساراتی به وجود آمد که ما باید به گونه ای اقدام کنیم که حقی از کسی ضایع نشود.

وی بر تعامل و همکاری بیشتر ادارات در راستای حفظ بیت المال تاکید کرد و گفت: بیت‌المال بسیار مهم است و ما در حوزه مسوولیتی خود باید دقت زیادی داشته باشیم که منویات مقام معظم رهبری و بخشنامه‌های دیگر قوه قضائیه هم مؤید و موکد است و قانونگذار هم برای افرادی که رعایت بیت‌المال را نکند مجازات سختی مقرر کرده است.

عارف کیا با اشاره به اینکه ما باید آینده‌نگر باشیم و به سهم کسانی که در آینده به دنیا می‌آیند توجه کنیم، ادامه داد: مدیران باید سعی کنند در دوران مدیریتی ضمن تلاش بر اساس حقوق و مزایایی که می‌گیرند کاری کنند تا برای خود باقیات و صالحات به جا بگذارند.

انتهای پیام/ی

آمار بالای پرونده های دعاوی خانوادگی وحقوقی نگران کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار