رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر خود به چین قرار است پیش از دیدار رسمی با همتای چینی خود از «شهر ممنوعه» بازدید کند.

بازدید از شهر ممنوعه در صدر برنامه های سفر مکرون به چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کانال خبر آسیا؛ «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه طی سفر سه روزه خود به چین، قرار است پیش از دیدار رسمی  با «شی جین پینگ»، همتای چینی خود، از «شهر ممنوعه»، یکی از مهمترین آثار تاریخی پکن بازدید کند.

امانوئل مکرون و شی جین پینگ دوشنبه شب ملاقاتی کوتاه و خصوصی داشتند. مذاکرات رسمی آنها در خصوص مسائل مختلف امروز سه شنبه ادامه می یابد.

مکرون که خود را صدای نخست اتحادیه اروپا معرفی می کند، قرار است طی دیدار با رئیس جمهور چین در مورد دستورکار بلندپروازانه خود به عنوان یکی از مقامات اروپایی بحث و تبادل نظر کند.

انتظار می رود دو رئیس جمهور 50 توافقنامه در مورد مسائل مختلف از جمله انرژی هسته ای، هوافضا و بخش های استراتژیک  امضا کنند. مکرون پیش از سفر به چین اعلام کرد به دنبال همکاری ادامه‌دار و راهبردی با پکن است. او چین را بهترین گزینه برای همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی و نقش مهم آن در معاهده آب و هوایی پاریس و همچنین مقابله با تروریسم دانست.

پیش از این، سایت خرده فروش «جی دی» اعلام کرد حجم معاملات اقتصادی دو کشور در بخش خرده فروشی طی دو سال آینده به 2 میلیارد یورو خواهد رسید.

مکرون همچنین در سخنرانی روز دوشنبه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا در پروژه زیرساختی جاده ابریشم، چین را همراهی کنند.

مکرون نخستین مقام اروپایی است که پس از برگزاری نشست حزب کمونیست در ماه اکتبر 2017 به چین سفر می کند؛ نشستی که قدرت شی جین پینگ را تثبیت کرد.


بیشتر بخوانید:

هدیه بی‌سابقه رئیس‌جمهور جوان فرانسه به همتای چینی خود


انتهای پیام/

 

سفر امانوئل مکرون به چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار