تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: دوران بازسازی عراق اگر به درستی مدیریت شود موجب به وجود آمدن وضعی جدید در روابط تهران و بغداد می‌شود.

زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات ضد ایرانی ترامپ اظهار کرد: تمدید تعلیق تحریم‌ها از طرف رئیس جمهور آمریکا نشان داد که فشار زیادی روی ترامپ وجود دارد و این فشارها موثر بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد اگر در مواضع‌مان بایستیم می‌توانیم در تقابل‌های دیگر باز هم ترامپ را وادار به عقب نشینی کنیم.

زارعی با اشاره به اهمیت روابط ایران و عراق در دوران پسا داعش بیان کرد: دوران بازسازی نقطه ثقل پس از جنگ است و اگر به درستی مدیریت شود موجب به وجود آمدن وضعی جدید در روابط تهران و بغداد می‌شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: بخش زیادی از اقتصاد کشورمان می تواند از طریق روابط ایران و عراق سامان یابد و ظرفیت های برون مرزی ما در حوزه تجارت هم به اقتصاد کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر در مورد عراق یک مقدار هزینه، صبوری و مدیریت کنار هم قرار بگیرد، در دوره بسیار کوتاهی می توانیم حجم مبادلاتمان را به بیش از 20 میلیارد دلار برسانیم.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: عراق علاقه مند به گسترش روابط با تهران است و  باید ساز و کارهای لازم برای بهره برداری از این فرصت از طرف ایران اندیشیده شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار