فضایلی گفت: تشکیل کارگروه آمریکایی-اروپایی اصلاح برجام به معنی نبود ساز و کاری برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل است.

تشکیل کارگروه اصلاح برجام،شانه خالی کردن از اجرای تعهدات استمهدی فضایلی کارشناس مسائل هسته ای در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تلاش‌های آمریکا با هدف تشکیل کارگروهی برای اصلاح برجام، اظهار کرد: بر اساس اصولی که  بر روی آنها توافق هسته ای بنا شده است، برجام  قابل مذاکره مجدد نیست و این موضوع را بارها مسئولان و مقامات وزارت خارجه مطرح کرده اند.

فضایلی بیان کرد: برجام  به عنوان یک معاهده توافق شده است و باید مفادش اجرایی شود.

وی ادامه داد: ایران تاکنون همه تعهدات خود را اجرا کرده است اما طرف مقابل نسبت به اجرای  این تعهدات مسئول نبوده است.

کارشناس مسائل هسته ای تصریح کرد: طرف غربی در قبال تعهداتش به طور مداو م کارشکنی می کند و این امر نشان می دهد که آنها تمایلی به اجرای درست و حقوقی برجام ندارند و می خواهند ایران در ابهام نگه دارند. 

فضایلی با اشاره به اینکه نگرانی در مورد پایبند نبودن آمریکایی‌ها به تعهداتشان از همان ابتدای مذاکرات  وجود داشت، افزود: باید یک ضمانت اجرایی برای الزام طرف مقابل به تعهداتش در نظر گرفته می شد اما این کار عملیاتی نشد به طوری که در توافق نامه نیز ساز و کاری برای آن مدنظر قرار نگرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند از تعهدات  خود شانه خالی کند، خاطرنشان کرد: هیچ زمینه ای برای اجرا و بازنگری در مورد برجام وجود ندارد و طرف مقابل با هدف اینکه می تواند دوباره برجام را به میز مذاکره بیاورد تلاش های بیهوده ای را انجام می دهد. 

انتهای پیام/

تشکیل کارگروه اصلاح برجام

 

برچسب ها: برجام ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار