سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهایش علیه کشورمان گفت شب گذشته رئیس‌جمهور این کشور برای بررسی اقدامات منطقه‌ای تهران، میزبان اعضای شورای امنیت بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ساعاتی پیش در حساب توییتری خود نوشت: امروز رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره درباره همکاری در زمینه برخی «چالش‌های امنیتی» از جمله غیر هسته‌ای کردن کره شمالی، مقابله با «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران»، پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه و مقابله با تروریسم، میزبان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

او شب گذشته نیز در نشست خبری خود گفت یک مصوبه آمریکا در سال ۲۰۱۷ مانع از میلیارد‌ها دلار فروش سلاح روسیه شد، اما وزارت خارجه هیچ تحریمی بر اساس این قانون اعلام نکرد که با هدف مجازات روسیه بر سر تلاش ادعایی برای نفوذ در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا تدوین شده بود.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «امروز به کنگره اطلاع دادیم این قانون و اجرای آن مانع از فروش تسلیحات روسیه می‌شود.»

نائورت افزود: «از زمان تصویب این قانون، تخمین می‌زنیم دولت‌های خارجی خرید‌های اعلام شده یا برنامه‌ریزی شده خود از تسلیحات روس به مبلغ میلیارد‌ها دلار کنار گذاشته‌اند.» ­

او درباره بازداشت کوتاه مدت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان کرملین در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: «مردم روسیه همانند مردم دیگر کشور‌ها شایسه دولتی هستند که از رقابت باز بین دیدگاه‌ها، حاکمیت شفاف و امکان اعمال حقوق خود بدون ترس از سرکوب حمایت کند».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود اعلام کرد: «ما از دولت روسیه می‌خواهیم امکان دسترسی مناسب همه احزاب سیاسی را که می‌خواهند در روند انتخابات مشارکت داشتند باشند، فراهم کند».

شایان ذکر است، هزاران طرفدار الکسی ناوالنی روز یکشنبه در پاسخ به فراخوان او در اعتراض به «فریبکاری» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ مارس -که او اجازه نامزدی در آن را ندارد- تظاهرات کردند. پلیس در مسکو ناوالنی را بازداشت و به «نقض روند برگزاری تظاهرات» متهم و بلافاصله آزاد کرد.

ناوالنی ۴۱ ساله سال ۲۰۱۷ سه بار به علت برگزاری تظاهرات بدون مجوز که گاهی با حضور ده‌ها هزار نفر در روسیه همراه بود بازداشت شد.

انتهای پیام/

توییت نائورت درباره دیدار ترامپ با اعضای شورای امنیت

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار