معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: تمامی زمین‌های مسکن اجتماعی در استان‌های مختلف با ارزان‌ترین قیمت ممکن آماده واگذاری است.

آخرین جزئیات از وضعیت مسکن اجتماعی/ افزایش تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسودهحمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه‌وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی بر عهده بنیادمسکن است، اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن مسئول واگذاری زمین به قیمت نازل به بنیاد مسکن بوده که در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها این اقدام انجام شده است.

وی در ادامه افزود: به تمام استان‌ها و شهرستان‌ها میزان زمینی که باید برای طرح مسکن اجتماعی تحویل داده شود، ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تصریح کرد: قیمت روز و کارشناسی شده تمامی زمین‌های مسکن اجتماعی تغییر و به نازل‌ترین قیمت تمام شده رسیده است.

عظیمیان با بیان اینکه هم اکنون اصلی‌ترین مشکل در مسکن اجتماعی بحث تأمین مالی و تسهیلات بلاعوض است، افزود: در صورتی که مشکل مالی در این پروژه برطرف شود از سوی تأمین زمین به هیچ مشکلی بر نمی‌خورند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرد: مسکن اجتماعی در صورتی که در بافت‌های فرسوده ساخته شود قیمت تمام شده مسکن در آنجا افزایش می‌یابد، اما اگر بافت‌های فرسوده خود ساماندهی شود به صرفه‌تر است و این موضوع در حال بررسی است.

افزایش تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده

عظیمیان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرید مسکن به طور قطع تأثیرگذار بوده است، گفت: تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن در برخی از نقاط تهران به ویژه برای زوج‌های جوان بسیار موثر بوده و بسیاری از آنها توانسته‌اند واحد‌هایی با متراژ‌های ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه رشد چندین برابری در پرداخت تسهیلات مسکن داشته‌ایم، گفت: خرید مسکن در شهرستان‌ها به دلیل ارزان‌تر بودن بسیار راحت‌تر است و زوج‌های جوان و خانه اولی‌ها سریع‌تر می‌توانند واحد مورد نظر خود را خریدای کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خرید مسکن در گذشته کمتر از ۵۰ میلیون تومان بود، گفت: با افزایش این تسهیلات به ۲۴۰ میلیون تومان و به ویژه در بافت‌های فرسوده و ناکار آمد می‌توانیم به بازار مسکن امیدوار‌تر شویم.

عظیمیان با بیان اینکه دولت اخیرا به فکر افزایش تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده با نرخ ۶ درصد افتاده است، گفت: در صورتی که میزان سرمایه در بانک مسکن افزایش و مدت زمان سپرده‌گذاری کاهش یابد، می‌توانیم هرچه سریعتر به نوسازی بافت‌های فرسوده برسیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در تلاش است که افراد سودجو،  برای تصرف و تجاوز وارد اراضی نشوند، گفت: وظیفه ما این است که این اراضی را برای دولت حفظ کنیم.

وی تأکید کرد: در مناطقی که مسکن و اراضی نیاز است تمامی درخواست‌ها را ساماندهی می‌کنیم و این سازمان در واقع خط مقدم جبهه مبارزه با زمین‌خواری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
منظور از مسکن اجتماعی چیست؟
آخرین اخبار